ساماندهی دستفروشان در محله شریعتی جنوبی/ تجهیز بوستان های شریعتی شمالی

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله شریعتی جنوبی (منطقه 19)، اظهار کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری به موضوع ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم در خصوص دستفروشان،  فروشندگان بار، جانمایی و نحوی اداره روزبازار (دوشنبه بازار) و وفور قهوه خانه در سطح محله تأکید شده است.

وی گفت: امکان احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، بازپیرایی و تجهیز بوستان گلستان به مبلمان شهری، توسعه تجهیزات ورزشی، تفریحی و وسایل بازی کودکان، ساخت آلاچیق، آبخوری، نصب و تکمیل سیستم روشنایی بوستان گلستان، ساخت، تجهیز و توسعه مدارس و بهسازی و زیباسازی خیابان شهید زلفی و حاشیه پیرامونی این خیابان از دیگر موارد پیشنهاد شده از سوی شورایاران محل است.

ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت محله شریعتی جنوبی

پیرهادی گفت: در حوزه حمل و نقل و ترافیک و عمران نیز مواردی در دست بررسی است که از آن جمله می توان به باز پیرایی و اصلاح هندسی خیابان شهید زلفی، حد فاصل خیابان ابوریحان و کوچه 21 ، پیش بینی و تخصیص خط اتوبوسرانی از انتهای خانی آباد (پایین تر از خانی آباد)، به سمت متروی شهرک شریعتی، ترمیم و لکه گیری روکش آسفالت معابر محله شریعتی جنوبی اشاره کرد.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت فرهنگی و ورزشی محله، بیان کرد: در این زمینه چند پیشنهاد از جمله امکان احداث سالن و زمین ورزشی چند منظوره، احداث مراکز فرهنگی، آموزشی و تفریحی، ساماندهی و اقدام لازم در خصوص معضلات و ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد، سرقت و .... محله اسفندیاری( محدوده پیرامونی مساجد چهارده معصوم (ع) و  یاسین)، مناسب ‌سازی‌ و تجهیز ساختمان سرای  محله، امکان تغییر تعرفه قبوض آب، برق و ... ساختمان سرای محله به تعرفه فرهنگی، ساخت، تجهیز و توسعه مدارس در سطح محله در دست بررسی است.

ساماندهی املاک مجاور مسجد چهارده معصوم(ع)

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: در حوزه معماری و شهرسازی محله شریعتی جنوبی بحث نظارت مستمر به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز و تملک و ساماندهی ملک های مجاور مسجد چهارده معصوم (ع) در دست پیگیری است.

وی اظهار امیدواری کرد با حمایت سایر اعضاء شورای شهر تهران اعتبارات لازم برای عملیاتی شدن پیشنهادات مطرح شده از سوی شورایاران در بودجه سال آتی شهرداری لحاظ شود.

پیرهادی، استقرار کانکس پلیس به منظور حضور نیروی انتظامی جهت برقراری امنیت در سطح محله را خواسته شهروندان این محله دانست و افزود: این موضوع برای بررسی به دستگاه مربوطه ارجاع داده شده است.

*محله  شریعتی شمالی (منطقه 19)

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به وضعیت محله شریعتی شمالی (منطقه 19) در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، بیان کرد: بازپیرایی و تجهیز بوستان های محله به مبلمان شهری، توسعه تجهیزات ورزشی، تفریحی و وسایل بازی کودکان، تأمین روشنایی خیابان ها، کوچه ها و معابر در سطح محله به ویژه خیابان های مهران، شهید عبدی(بوستان ولایت)، چهارراه مطهری شمالی و روبروی درب شمالی 3، بوستان ولایت در دستور کار قرار دارد.

تعریض خیابان مهران، تقاطع مطهری

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اصلاح هندسی و تعریض خیابان مهران، تقاطع مطهری، امکان احداث تقاطع در خیابان مهران و مطهری به صورت رفت و برگشت در حوزه عمران در دست بررسی است.

وی در رابطه با حوزه فرهنگی و اجتماعی محله شریعتی شمالی بیان کرد: امکان احداث سالن و زمین ورزشی چند منظوره، احداث مسجد در سطح محله به ویژه در خیابان مهران، حد فاصل ایستگاه قالیشویی تا بلوار جوانه، ساماندهی و اقدام لازم در خصوص معضلات و ناهنجاری های اجتماعی و امنیتی اعم از اعتیاد و سرقت در دست پیگیری است.