پیوس: طارمی می تواند آقای گل شود

فرشاد پیوس درباره پیروزی  تیم پرسپولیس برابر نفت‌تهران اظهار داشت: «این پیروزی مهر تایید دیگری بر شایستگی‌های پرسپولیس برای قهرمانی در لیگ برتر بود. شاگردان برانکو نشان دادند منسجم‌ترین تیم لیگ برتر هستند و در غیاب نیمی از هم‌بازی‌های خود هم می‌توانند حریفان خود را شکست دهند.»

مهاجم سابق پرسپولیس در واکنش به این مسئله که 10 نفره شدن تیم نفت‌تهران اوج خوش‌شانسی تیم پرسپولیس بود، بیان داشت: «به نظر من حتی اگر دروازه‌بان تیم نفت آن اشتباه بچه‌گانه را نمی‌کرد و باعث 10 نفره شدن تیمش از همان اول بازی نمی‌شد باز هم پرسپولیس توانایی آن را داشت که این تیم را شکست دهد. اتفاقا گل زدن به تیم‌هایی که با یک یار کمتر بازی می‌کنند سخت‌تر است چون آنها تمام تلاش خود را می‌کنند که گل نخورند و بازی بسیار دفاعی و بسته‌ای را انجام می‌دهند.»

وی ادامه داد: «ولی پرسپولیس در حملات خود با ارائه شیوه‌های متنوع توانست قفل دروازه نفت را بشکند و در ادامه هم به گل دیگری برسد. گلی که توسط سروش رفیعی به ثمر رسید حاصل یک کار تمرین شده بود و این موضوع نشان می‌دهند که برانکو ایوانکوویچ به گونه‌ای تیمش را به مصاف حریفان به زمین می‌فرستد که برای هر دقیقه از بازی برنامه مشخصی را برای گلزنی داشته باشند.»

پیوس با اشاره به فاصله هشت امتیازی پرسپولیس با تراکتورسازی خاطرنشان کرد: «پیش از این گفته بودم که پرسپولیس این فصل سه هفته زودتر به قهرمانی لیگ برتر می‌رسد اما با توجه به فاصله امتیازی مناسبی که ایجاد شده به نظرم قهرمانی تیم برانکو پیش از هفته بیست‌وهفتم رقم می‌خورد. پرسپولیس قابلیت این را دارد که در تمامی رقابت‌های خود تا پایان فصل پیروز شود و برای همین می‌توان جام قهرمانی را خیلی زودتر به پرسپولیس داد.»

او در مورد فرصت‌های گلزنی که مهدی طارمی از دست می‌دهد، اظهار داشت: «به نظرم طارمی این فصل هم می تواند آقای گل لیگ شود. او کمی نسبت به فصل قبل افت کرده است و برای همین هم نتوانست به اندازه کافی گل بزند. با این حال در هفته‌های اخیر به خوبی فاصله‌اش را با آقای گل فعلی لیگ کم کرد و در ادامه می‌تواند از او جلو بزند. البته طارمی باید کمی دقت خود در زدن ضربات آخر را بیشتر کند تا بتواند در ترکیب اصلی تیم ملی هم بازی کند و یکی از عوامل صعود فوتبال کشورمان به جام‌جهانی شود.»