ماجرای عجیب ناشنوا شدن آقای آهنگساز

آریا عظیمی نژاد با حضور در برنامه «خندوانه» از تجربه‌های کاری خود گفت و درباره دوره‌ای که دچار ناشنوایی شده توضیح داد.

برنامه «خندوانه» شامگاه سه شنبه ۱۷ اسفند میزبان آریا عظیمی نژاد آهنگساز سینما و تلویزیون بود.

عظیمی نژاد در ابتدای برنامه از کارهای اخیر و همچنین شروع فعالیت خود در عرصه موسیقی از سن ۱۶ سالگی در کنار پنجره خانه کودکی‌اش گفت.

او در ادامه بیان کرد: «من بیشتر ساز‌ها را برای آشنایی و معرفی برای ساخت موسیقی می‌دانم، اما ساز تخصصی خودم که فقط دوستش دارم سه تار است.»

عظیمی نژاد از آشنایی و ریشه‌دار بودن موسیقی در خانواده خود اظهار داشت: «هر دو پدربزرگ من از دوستان نزدیک استاد صبا و ذوالفنون بودند و اصل و اساس موسیقی را از این دو استاد یاد گرفتم.»

عظیمی نژاد از رابطه صمیمی خود با پسرش گفت به ساخت بیش از ۱۵۰ تا قطعه موسیقی برای مجموعه های تلویزیونی و همچنین فیلم ها اشاره کرد.

او در ادامه از همکاری خود با خوانندگان مطرحی چون، محمد اصفهانی، سالار عقیلی، رضا صادقی، حمید رضا ترکاشوند و … گفت.

آهنگساز مجموعه تلویزیونی «پایتخت» با بیان اینکه به مدت ۱۰ سال ناشنوای کامل بودم، درخصوص بیماری خود گفت: «من در سن ۲۰ سالگی متوجه آسیب دیدگی گوشم شدم و پس از مراجعه به دکتر به من گفتند که تا سال دیگر ناشنوا می شوی و باید کار موسیقی را کنار بگذاری و همین هم شد. من در سن ۳۰ سالگی کر مطلق بودم و هیچ چیز را نمی‌شنیدم و تنها از روی لب‌خوانی متوجه جملات و حرف ها می‌شدم. اما بعد از ۱۰ سال و دوندگی‌های زیاد روزی وارد مطب دکتری حاذق شدم و با روند درمان این دکتر شنوایی کاملم را به دست آوردم.»