بنیاد شهید کاری برای شهدای آتش نشان پلاسکو انجام نداده است

سعید شریف زاده با بیان اینکه بعد از حادثه ساختمان پلاسکو کمک هزینه برای مراسم شهدای گرانقدر از طریق مناطق برای خانواده در نظر گرفته شد، گفت: وظیفه خود می‌دانیم که از هر طریقی از خانواده‌های داغدار حمایت کنیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: به همین منظور برای شب عید هم حمایت‌های لازم از خانواده‌های شهدا به عمل می‌آید.

وی درخصوص برگزاری مراسم چهلم شهدای آتش نشان از هفته گذشته که توسط خانواده‌های آنان به صورت شخصی برگزار می‌شود، اظهار داشت: توسط شهرداری تهران در این رابطه نیز حمایت لازم به عمل می‌آید.

 مدیرعامل سازمان آتش نشانی با پرداختن به انجام مراحل قانونی برای دریافتی‌های شهدا توسط خانواده‌های شان گفت: مراحل کار در حال انجام است به طوری که پیش بینی می شود انحصار ورثه این شهدا تا اوایل سال آینده انجام شود.

شریف زاده درباره شهید محسوب شدن شهدای آتش نشان پلاسکو تصریح کرد: پیگیری این کار نیز انجام شده اما تاکنون بنیاد شهید متاسفانه کاری انجام نداده است. البته این عزیزان در حال حاضر عنوان "شهید خدمت" را دارند که جزو شهدای آتش نشان قرار می گیرند که طبق مصوبه ای که 2 ماه پیش اصلاحیه آن نیز انجام گرفته و امضا نیز شد، خدمات مشخص شده را برای خانواده های آنها جاری می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به پیگیری‌های شهرداری تهران هنوز بنیاد شهید کاری برای این شهدا انجام نداده است، گفت: اداره کل امور ایثارگران شهرداری تهران از سال96 همان خدماتی را که به خانواده‌های شهدای دفاع مقدس ارائه می‌دهد به این عزیزان هم ارائه می‌دهد. همچنین بیمه و پاداش شهادت و ایثار این افراد به آنها پرداخت می‌شود.