خبر عارف از معرفی کاندیداهای اصلاح طلب برای انتخابات

محمدرضا عارف نماینده مردم تهران و رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا در کنار روحانی فراکسیون و شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گزینه یا گزینه‌های دیگری را برای دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری مورد بررسی قرار خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: ما به این سمت می‌رویم که گزینه نهایی ما آقای روحانی باشد، البته هنوز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در این رابطه تصمیم‌گیری نکرده است.

وی افزود: شاید قبل از عید نوروز بررسی کنیم که درباره مسائل و گزینه‌های اصلاح‌طلبان برای ریاست جمهوری به تصمیم نهایی برسیم؛ البته ما اولویت را بر بحث‌های شوراهای اسلامی شهر و روستا گذاشتیم. 

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: حمایت از آقای روحانی به عنوان گزینه نهایی ما برای ریاست جمهوری است نظر شخصی من است که در نهایت به آقای روحانی می‌رسیم اما به طور طبیعی در این جریان (اصلاح‌طلبی) افراد دیگر هم کاندیدا خواهند شد و این طبیعی است.

عارف بر همین اساس اضافه کرد: ما بارها اعلام کردیم که برای ریاست‌جمهوری در نهایت یک کاندیدا خواهیم داشت و دوستانی که علاقه‌مند هستند طبیعتا ثبت‌نام و فعالیت می‌کنند اما انتظار این است که به خردجمعی احترام بگذارند و تصمیم شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان را اصل و مورد احترام قرار دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی اعضای فراکسیون اعلام کردند که در صورت کاندیداتوری و اعلام آمادگی رئیس فراکسیون امید از وی حمایت خواهد کرد در این رابطه نظر شما چیست و آیا این اعلام حمایت باعث می‌شود که شما وارد گود انتخاباتی شوید یا خیر، گفت: ما در این رابطه کمک می‌کنیم، ما به کاندیداها کمک می‌کنیم تا فعال و وارد صحنه شوند و فضا را گرم کنند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا اعلام کاندیداتوری برخی اعضای فراکسیون امید عدول از شعارهای اصلاح‌طلبی مبنی بر معرفی یک کاندیدای واحد نخواهد بود، گفت: این یک مسأله شخصی است و اگر بحث جبهه باشد موضوع فرق می‌کند؛ این عدول از سیاست‌های ما نخواهد بود.

عارف ادامه داد: اتفاقاً ما افرادی که خودشان را پتانسیل دانسته و معرفی می‌کنند تشویق می‌کنیم. به هر حال هر فردی عقبه‌ای دارد و با حضورش فضا گرم‌تر می‌شود. 

رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در خاتمه گفت: ما قطعاً در پایان یک کاندیدای واحد خواهیم داشت و انتظارمان این است که دوستانمان هم به این خردجمعی احترام بگذارند که امیدواریم این اتفاق بیفتد.