وقوع آتش‌سوزی گسترده در 5 ایالت آمریکا

 بر اثر وقوع آتش سوزی در چندین ایالت آمریکا، بیش از 1 میلیون هکتار زمین ویران شد. همچنین 7 نفر جان خود را در جریان این آتش سوزی ها از دست دادند.

 

این آتش سوزی ها به بیش از 400 هزار هکتار زمین در ایالت اکلاهما آسیب رساند و "مری فالین"، فرماندار این ایالت در 22 شهر این ایالت حالت فوق العاده اعلام کرد. 

 

مقامات چهار ایالت دیگر آمریکا هم اعلام کردند 400 هزار هکتار از زمینها در ایالت کانزاس، 325 هزار هکتار زمین در ایالت تگزاس و 30 هزار هکتار نیز در ایالت کلرادو از بین رفته است. همچنین نابودی 6 هزار هکتار زمین در ایالت فلوریدا نزدیک شهر "نیپلز" باعث تخلیه ساکنان این بخش شد.

 

سه دامدار که سعی داشتند گاو خود را در شهر "گری" در ایالت تگزاس نجات دهند کشته شدند. همچنین دو نفر دیگر هم بر اثر وقوع آتش سوزی در ایالت تگزاس کشته شدند. 5 نیروی آتش نشانی در جریان نجات شهروندان از آتش زخمی شدند. فرماندار کانزاس اعلام کرد یک نفر بخاطر تنفس دود ناشی از آتش سوزی در این ایالت کشته شد. در ایالت اکلاهما هم یک زن 63 ساله بخاطر حمله قلبی ناشی از آتش سوزی جان خود را از دست داد.

 

این آتش سوزی ها باعث تخلیه اجباری ساکنان ایالت های تگزاس، اکلاهما، کانزاس و کلرادو شده است. گزارشها حاکی از آن است که خشکی آب و هوا و دمای بالا به همراه وزش باد عامل بیشتر این آتش سوزی ها بوده اند که از روزهای یکشنبه و دوشنبه آغاز شد.

 

وقوع آتش سوزی گسترده در 5 ایالت آمریکا/ 1 میلیون هکتار زمین ویران شد+ تصاویر

 

وقوع آتش سوزی گسترده در 5 ایالت آمریکا/ 1 میلیون هکتار زمین ویران شد+ تصاویر