بر اساس گزارش تلگراف، جایی که شما انتظار ندارید که یک کوسه را داخل یک خانه ببینید می‌توانید، آن را در این گزارش ببینید.

1-«خانه کوسه» در یک خیابان مسکونی در «هدینگتون»(Headington)، آکسفوردشایر انگلیس که توسط مجسمه سازی به نام «جان باکلی» در سال 1986 ساخته شد توسط خریدار به این شکل درآمد تا به عنوان یک بینیه سیاسی در اعتراض به موضوع روز آن دوران تبدیل شود.

2-اگر تصمیم دارید خانه‌ای را به عنوان کادوی تولد به همسرتان هدیه کنید حتما از خانه «آناناس» در «دانمور پارک» که در سال 1760 میلادی توسط «ارل چهارم دانمور»(4th Earl of Dunmore) به عنوان هدیه تولد همسرش ساخته شد دیدن کنید.

3-«خانه تخم‌مرغی»(egg house) خانه‌ای است که توسط یک کارگر چینی و به خاطر هزینه‌های بالی زندگی در پکن پایتخت چین ساخته شد.

4-«قلعه تنها اچملویچ»(Hermit's Castle Achmelvich) در اسکاتلند که در سال 1950 میلادی ساخته شده گزینه بعدی خانه‌های عجیب است.

5-«خانه کفشی»(Shoe House) در «هالم» پنسیلوانیا توسط یک کفش فروش به نام «محلون هینز» در سال 1948 و با هدف تبلیغ اجناس خودش ساخته شده است.

6-«خانه چای» که به ژاپنی «قهوه‌خانه‌ای در یک جای بلند» خوانده می‌شود در «ناگانو»(Nagano) ژاپن و در ارتفاع 6 متری از سطح زمبن ساخته شده و برای نوشیدن چای و قهوه شما باید با نردبان خود را به قهوه‌خانه برسانید و از نوشیدن چای و دیدن مناظر لذت ببرید.