واکنش وزیر ارتباطات به اظهارات مقامات آمریکا درباره پایبندی ایران به برجام

محمود واعظی با اشاره به مواضع ترامپ در قبال برجام در ایام تبلیغات ریاست جمهوری، ادامه داد: او از ابتدا می گفت من برجام را قبول ندارم، این ادبیات موضوع جدیدی برای ما نیست؛ چرا که آنان همواره به دنبال بدعهدی و نقض عهد بودند و به دنبال آن بودند که به نوعی بتوانند بر جمهوری اسلامی فشار بیاورند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه آمریکا تنها در برابر ایران مسئول نیست و برجام توافقی بین المللی است، تاکید کرد: این باید هنر ما باشد که بتوانیم کسانی که زیر برجام را امضا کردند - روسیه، چین و اتحادیه اروپا-  را به میدان بیاوریم؛ چراکه آمریکا باید جوابگوی دیگر امضاکنندگان برجام هم باشد.

واعظی خاطرنشان کرد: آرام آرام هر چه پیش می رویم سخن رهبری در ارتباط با بدعهدی آمریکا بیشتر نمایان می شود؛ و امروز نه تنها در داخل کشور بلکه دیگر کشورها نیز بر این مساله واقف شده اند.

تاکنون ایران بدون توجه به نقض عهدهای طرف مقابل بر تمام تعهدات خود پایبند بوده و آنها را اجرایی کرده است؛ اما در مقابل طرف آمریکایی اقدمات فراوانی را انجام داده که با روح برجام تناقض دارد. از جمله بلوکه کردن ۲ میلیادر دلاری اموال ایران، اعمال تحریم های جدید و ممنوعیت صدور ویزا برای اتباع ایرانی.