ساماندهی تعمیرگاه های اتومبیل در "محله کوهک"/ احداث مراکز تفریحی در "محله مهران"

به گزارش افکارنیوز، محسن پیرهادی در رابطه با شرایط محله کوهک واقع در منطقه 4، گفت: در این محله مواردی در حوزه های سلامت، فرهنگی، معماری و... در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری می توان به چند مورد از جمله ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه تعمیرگاه های اتومبیل و روغن ریزی در معابر اطراف، امکان احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله و امحاء حیوانات موذی اعم از موش و ... اشاره کرد.

مناسب سازی معابر محله کوهک

پیرهادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله کوهک بیان کرد: برای تسریع در این حوزه چند مورد از جمله  اصلاح هندسی تقاطع خیابان الزهرا(س) و خیابان نیروی دریایی، ساماندهی نحوه توقف اتوبوس ها در خیابان سلمان طرقی و خیابان هفتم آذر به منظور کاهش بار ترافیکی محدوده، مناسب سازی معابر سطح محله به ویژه در محدوده پادگان به منظور سهولت تردد معلولان و افراد کم توان جسمی، امکان دو طرفه نمودن خیابان 55، نصب تابلوهای راهنمایی مسیر مساجد در سطح محله و ساماندهی ترافیکی محدوده پایانه تاکسیرانی واقع در خیابان رسالت در دست پیگیری است.

احداث فضاهای ورزشی چند منظوره

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله نیز مواردی از جمله احداث فضاهای ورزشی چند منظوره، مرمت مسجد مولای متقیان، احداث استخر، ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی از جمله تجمع معتادین و کارتن خواب ها به ویژه در بوستان های کاظمی و ولیعصر (عج) و تجهیز ساختمان سرای محله در دستور کار قرار دارد.

رئیس کمیته نظا رت شورای شهر تهران بیان کرد: تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده موضوعی که در دست بررسی است.

وی همچنین به درخواست اهالی محله کوهک در خصوص افزایش گشت های مأموران نیروی انتظامی به منظور تأمین امنیت بوستان های محله اشاره کرد و گفت: این موضوع به دستگاه مربوطه ارجاع شده است.

پیرهادی به نوسازی مدارس پرتو اعظم و نشاط اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع در دست بررسی است.

*محله مهران( منطقه 4)

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در ادامه درباره وضعیت محله مهران واقع در منطقه 4 اضافه کرد: در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی، افزایش تعداد مخازن و شستشوی روزانه آنها، ساماندهی صنایع و مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر به ویژه دست فروشی در سطح محله، نظارت مستمر بر نگهداشت و آبیاری درختان و  فضاهای سبز، تأمین روشنایی معابر، هدایت و انتقال آبهای سطحی در ضلع جنوبی خیابان خواجه عبداله انصاری در دست بررسی است.

مناسب سازی پیاده روها جهت تردد سالمندان و معلولان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: اعضاء شورایاری محله مهران پیشنهاداتی را در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک ارائه کرده اند که از آن جمله می توان به اصلاح هندسی معابر سطح محله به ویژه خیابان خواجه عبداله انصاری، مناسب سازی پیاده روهای سطح محله از جمله پیاده روهای خیابان خواجه عبداله انصاری به منظور سهولت تردد افراد نابینا و معلولان و تخصیص و تقویت وسایط نقلیه حمل و نقل عمومی در سطح محله اشاره کرد.

وی با اشاره به اقدام انجام شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله مهران تصریح کرد: در این بخش اقداماتی صورت گرفته اما کافی نیست به همین جهت احداث مراکز تفریحی و ورزشی از جمله سالن های ورزشی چند منظوره در سطح محله، تعویض ساختمان سرای محله در دست بررسی است.