انقلابی‌گری گره‌گشایی از کار مردم است

محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز با حضور در اختتامیه دومین جشنواره هویت سازمانی شهرداری تهران گفت: هویت سازمانی یکی از مهمترین موضوعات در همه مجموعه‌ها می‌باشد و شهرداری نیز با توجه به اینکه پیش از آنکه یک مجموعه خدماتی باشد نهادی اجتماعی است و باید در تمام شئونات زندگی مردم نقش و اثرگذاری خود را ایفا کند لذا هویت سازمانی در شهرداری دارای اهمیت است. 

شهردار تهران با تأکید بر 3 هویت شهرداری، شهر و شهروندان هویت سازمانی را عامل تنظیم درون و بیرون سازمان دانست و تاکید کرد: اگر بخواهیم تحولی در شهر اتفاق بیفتد آن تحول باید از درون شهرداری رخ دهد. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از عدم توجه کافی مجموعه نظام اداری در کشور به ارزش سازمانی مثل شهرداری و غفلت در این خصوص گفت: خود من پیش از ورود به شهرداری تهران احساسم این بود که این مجموعه را می‌شناسم اما وقتی وارد شهرداری شدم متوجه شدم که شهرداری بسیار فراتر و اثرگذارتر از آن چیزی است که ما تصور می‌کردیم. 

قالیباف وجود تهدیدها و فرصت‌ها را در سازمان‌ها همراه با یکدیگر دانست و بر این نکته تاکید کرد که باید از فرصت‌ها به خوبی استفاده کنیم و تلاش کنیم تا تهدیدها هم به فرصت تبدیل شود. 

شهردار تهران ادامه داد: مهمترین داشته هر جامعه و هر کشوری منابع انسانی است و اگر نیروی انسانی یک سازمان ارزش یابد مشکلات دیگر آن سازمان نیز حل خواهد شد. 

وی با تاکید بر ضرورت توجه به هویت سازمانی و کسب موفقیت در این شناخت گفت: اگر مجموعه کارکنان نسبت به سازمان احساس بی‌تفاوتی پیدا کنند و همیت سازمانی نداشته باشند می‌توان گفت که آن سازمان چیزی ندارد. 

قالیباف برخی قول‌ها و فعالیت‌های خود را متاثر از اعتماد به کارکنان شهرداری دانست.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در شهرداری و در بخش‌های مختلف به مردم خدمات‌رسانی می‌شود، گفت: باید تلاش کنیم از این ظرفیت بزرگ در شهرداری تهران به نحو احسن استفاده کنیم.  

وی در بخشی از سخنان خود در آیین اختتامیه دومین جشنواره هویت سازمانی شهرداری تهران به شهدای آتش‌نشان ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت: شهدای آتش‌نشان نقطه عطفی از سطح ملی و جهانی هستند و آنها بزرگترین هویت را برای ما ایجاد کردند و در شهادت این مجاهدان عزم و وحدت ملی همانند دوران دفاع مقدس ایجاد شده است. 

قالیباف در ادامه مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی و مهربانی با عوامل سازمان و گره‌گشایی از مردم را از عوامل مهم در یک سازمان دانست و تاکید کرد: آبروی سازمان بخشی از هویت و آبروی ما محسوب می‌شود. 

شهردار تهران با تاکید بر اینکه امروزه انقلابی‌گری گره‌گشایی از کار مردم است، گفت: دلسوزان انقلاب و نظام باید کارآمدی دین و مدیریت جامعه را اثبات کنند. 

وی ادامه داد: انقلابی‌گری آن است که اقتصاد جامعه و معیشت مردم را حل کنیم و اگر بتوانیم مشکلات بیکاری را کاهش دهیم انقلابی‌گری دینداری و وظیفه‌شناسی را انجام داده است.