گرشاسبی: آنهایی که از کمک نقدی هواداران انتقاد می‌کنند پرسپولیسی نیستند

 حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه مراسم تجلیل محمد مهرآیین پیشکسوت ورزش کشور اظهار داشت: باید از بانیان برگزاری این مراسم معنوی که جایش در ورزش ایران خالی است تشکر کنم. به نظرم باید چنین مراسم‌هایی بیشتر باشد تا نوجوانان و جوانان بدانند که از جامعه ورزش چه افراد بزرگی به پاخواستند. 

وی افزود: مهرآیین در دهه‌های گذشته توانسته 2،3 رشته ورزشی را در ایران احیا کند و همین رشته‌ها هم‌اکنون افتخارات زیادی برای کشور خلق می‌کنند، متاسفانه شاهد آن هستیم که از جامعه ورزش افراد کمی در مراسم امروز حضور دارند که به نظرم باید بهای بیشتری به اینگونه مراسم‌ها داده شود.

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد سرخپوشان در سال 95 گفت: به دو شکل می‌توان عملکرد پرسپولیس را بررسی کرد. اول با استانداردهای موجود و امکاناتی که در اختیار است و دوم نیز مدیریت کردن با بحران‌هایی که شکل می‌گیرد. به نظرم پرسپولیس در موضوع مدیریت بحران حرکت روبه‌جلو و موفقی داشته و حالا بعد از 9 سال در آستانه قهرمانی در لیگ برتر قرار دارد. فقط باید مراقب باشیم که حاشیه ورود پیدا نکند. همه به این مضوع کمک می‌کنند تا پرسپولیس پس از سال‌ها قهرمان شود. در آسیا هم امیدوارم تیم ما بتواند نتایج قابل قبولی در ادامه راه بگیرد و با تمام توان خود ظاهر شود. 

گرشاسبی درباره انتقاداتی که به موضوع جمع‌آوری کمک‌های نقدی از هواداران مطرح شده بود، عنوان کرد: این موضوع درخواست کانون هواداران و طرفداران تیم ما بود و در دنیا هم رسم است که به باشگاه‌های خود کمک کنند. خوشبختانه همه بزرگان تیم نیز از این موضوع حمایت کردند. خود هواداران نیز نگران هستند و دیدند در این شرایط که تیم روبه‌جلو حرکت می‌کند اما با مشکلاتی مواجه است کمک کنند. 

وی ادامه داد: دولت که نمی‌تواند به باشگاه ما کمک کند، همچنین حق پخش نیز هنوز عملیاتی نشده است پس چگونه باید باشگاه را سر پا نگه داریم. به نظرم این کاری که صورت گرفته یک حرکت مثبت است و هیچ منعی هم ندارد. 

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره انتقاد برخی افراد از این مسئله گفت: آنها که انتقاد می‌کنند پرسپولیسی نیستند به نظرم منتقدان باید به باشگاه بیایند و با یکدیگر در این باره صحبت کنیم. شاید برخی منتقدان دوست دارند که پرسپولیس دوباره ضربه بخورد و به دورانی که در چند سال گذشته داشت برگردد. 

گرشاسبی درباره پرونده‌های شکایتی از باشگاه پرسپولیس در فیفا تصریح کرد: پیگیر این پرونده‌ها هستیم که تعدادشان 12، 13 مورد است. ضمنا آن کسانی که از کمک‌های هواداران انتقاد می‌کنند خودشان نیز می‌توانند برای کمک به پرسپولیس در حل این مشکلات پیش‌قدم شوند. 

وی با اشاره به اینکه هیچ خبری از کسر 6 امتیاز از پرسپولیس بابت این پرونده‌ها وجود ندارد، خاطرنشان کرد: علاوه بر شکایت افراد خارجی شکایت‌های داخلی نیز داریم که هیچ کدام از آنها مربوط به دوره حضور ما نیست. همه این شکایت‌ها مربوط به گذشته است و اگر آنها را حل نکنیم گریبان پرسپولیس را می‌گیرد. 

عضو هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس در پایان گفت: بدهی باشگاه به مانوئل ژوزه سرمربی پیشین پرسپولیس و دستیارانش 6 میلیارد تومان است که ما نیز پیگیر آن هستیم. البته هنوز رای دادگاه صادر نشده و منتظر این رای هستیم.