به گزارش فارس به نقل از شبكه الجزيره، نيكلا ساركوزي رئيس جمهور فرانسه در واكنش به ادامه اعتراضات عليه طرح وي براي افزايش بازنشستگي تاكيد كرد كه اجراي اين طرح وظيفه است.
وی با بیان اینکه کابینه فرانسه تمام تلاش خود را برای رفع اعتصاب کارگران بخش انرژی به کار خواهد بست، ضمن حمایت از نیروهای پلیس فرانسه در بکارگیری خشونت علیه تظاهرکنندگان در این کشور گفت: این ماموران امنیتی‌اند که مسئول حفظ نظام امنیتی کشور هستند و با تمام آشوب طلبان برخورد خواهند کرد.
وی در حالی که خود را موظف به اجرای طرح افزایش سن بازنشستگی می‌دانست، مدعی شد که وی مسئول تامین مالی سیستم بازنشستگی است چه امروز و چه برای فردا.
به دنبال اعتصابات و تظاهرات اخیر علیه لایحه اصلاح نظام بازنشستگی، " نیکلا سارکوزی " تعدیلاتی با هدف کاهش اعتراضات در این لایحه اعلام نمود اما اتحادیه‌های کارگری فرانسه در موضع‌گیری‌های مختلف، با اندک و جزئی ارزیابی کردن این تعدیلات، ظرف روزهای گذشته به منظور بیان اعتراضات خود روانه خیابان‌ها شدند.
سارکوزی قصد دارد تا سن بازنشستگی را از ۶۰ به ۶۲ سال افزایش دهد که این باعثافزایش اعتراضات و اعتصابات گسترده در بخش‌های مختلف کارگری و کارمندی این کشور شده است.
پلیس فرانسه پاسخ اعتراض گنندگان را با باتوم، گاز اشک‌آور و گلوله‌های تفنگ‌های ضدشورش می‌دهد.