تظاهرات علیه اردوغان در فرانکفورت

به نقل از رویترز، در حالی که دولت ترکیه قصد دارد همه پرسی ماه آوریل را با هدف افزایش قدرت و اختیارات اردوغان برگزار کند، حدود 9 هزار نفر از کردها با برپایی تظاهرات در شهر فرانکفورت با سیاست های رئیس جمهور ترکیه مخالفت کردند.

تظاهرات کنندگان شعار می دادند: "اردوغان تروریست" و "اوجالان باید آزاد شود". عبدالله اوجالان رهبر پ ک ک هم اکنون در زندان به سر می برد. تعداد زیادی از تظاهرات کنندگان نیز تصاویر اوجالان را در دست داشتند. اتحادیه اروپا و آمریکا، شبه نظامیام پ ک ک را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده اند و فعالیت این گروه در آلمان نیز ممنوع است.

یکی از شرکت کنندگان در تظاهرات گفت: اروپایی ها یابد صدای ما را بشنوند و به ما کمک کنند. بهترین کار این است که تحریم های اقتصادی را علیه ترکیه اعمال کنند.

صدها نیروی پلیس برای برقراری امنیت تظاهرات مستقر شده بودند و این تظاهرات به گفته پلیس آرام بوده است.

مارتین شافر سخنگوی وزارت خارجه آلمان اعلام کرده است که دولت برلین با رای دادن حدود 1.4 میلیون ترک تبار واجد شرایط رای دهی، که در این کشور زندگی می کنند، موافقت کرده است.

در این همه پرسی مردم ترکیه باید نظر خود را درباره اصلاح قانون اساسی اعلام کنند که بر اساس آن اختیارات و قدرت زیادی را به اردوغان خواهد داد.

مخالفت کشورهای اروپایی با برپایی تظاهرات ترک تبارها در حمایت از همه پرسی اصلاح قانون اساسی ترکیه و ممانعت از شرکت وزرای کابینه ترکیه در میتینگ های سیاسی موجب تنش شدید بین آنکارا و بروکسل شده است.