این سونامی کاملا غیرمنتظره بود

حمزه اعتماد امروز اظهار داشت: در سونامی امروز بندر دیر استان بوشهر، 10 نفر از مرگ حتمی نجات یافتند و از سرنوشت 5 نفر دیگر خبری در دسترس نیست.

وی اضافه کرد: براساس بررسی‌های انجام شده از 5 نفر فرد مفقود شده، 4 نفر از گردشگران نوروزی هستند که در کنار ساحل اقدام به برپایی چادر کرده بودند.

فرماندار شهرستان دیّر عنوان کرد: این حادثه کاملا غیرمنتظره بود و سبب شد که مردمی که در حاشیه ساحل بندر دیر اقدام به برپایی چادر کرده بودند را کاملا غافگیر کند.

وی افزود: سونامی سبب شد که تاسیسات شهری، منازل مسکونی، اموال مردم و علی‌الخصوص قایق‌های صیادی و خودروهای پارک شده در کنار خیابان ساحلی بندر دیر مورد آسیب جدی قرار گیرند که هنوز برآورد مشخصی از میزان این خسارات نشده است.

اعتماد با اشاره به مصدومیت 7 نفر در سونامی امروز بندر دیر گفت: همه مصدومین به بیمارستان بندر کنگان اعزام شده‌اند که بر اساس پیگیری‌های انجام شده حال مصدومین وخیم نیست.

وی با بیان اینکه سونامی امروز مشکلاتی برای خودروهای مسافرین و گردشگران نوروزی ایجاد کرد، اظهار داشت: این مسافران هم‌اکنون در مکان های سرپوشیده اسکان داده شده‌اند.

فرماندار شهرستان دیّر متذکر شد: با وجود اینکه شرایط طبیعی بر بندر دیر حاکم نیست اما تمامی مسؤولان شهرستان دیر در آماده‌باش کامل هستند و با توجه به احتمال افزایش بارندگی‌ها در طی دو روز آینده، در حال مدیریت این شرایط هستند.