مهاجم سابق استقلال: اسطوره ام دایی است

محمد قاضی نجف‌آبادی (زادهٔ ۹ دی ۱۳۶۳ - اصفهان[۱])، بازیکن فوتبال اهل ایران که در باشگاه فوتبال نفت تهران بازی می‌کند.

*سال 95 برای شما چگونه گذشت؟

 

از لحاظ فوتبالی سال فوق العاده ای داشتم و آمار خوبی در گلزنی ثبت کردم. 9 گل در لیگ برتر و شش گل در جام حذفی به ثمر رساندم و وضعیت ایده آلی داشتم. امیدوارم این روند را در سال جدید هم ادامه دهم.

 

*چه خاطراتی از سال 95 دارید؟

 

به هر حال سال 95 هم با خاطرات تلخ و شیرینی همراه شد. درگذشت بزرگانی چون منصور پورحیدری و حسن جوهرچی در کنار فاجعه پلاسکو جزو خاطرات تلخ و تاثر برانگیز سال بود. از طرفی صعود با تیم فوتبال نفت تهران به فینال جام حذفی و تولد سه سالگی دخترم، خاطره شیرین من در این سال است.

 

*تعطیلات نوروز 96 را چگونه می گذرانید؟

 

با توجه به این که کارلوس کی روش همیشه به من لطف داشته، دوست دارم باز هم به اردوی تیم ملی دعوت شوم و این تیم را در بازی مقابل قطر و چین همراهی کنم اما اگر باردیگر لیاقت پوشیدن پیراهن مقدس تیم ملی را به دست نیاورم، چند روز با خانواده به سفر می روم تا خستگی سال 95 از تنم خارج شود.

 

*آرزوی شما در سال جدید چیست؟

 

در ابتدا برای تمام هم وطنانم آروزی موفقیت و سلامتی می کنم. از طرفی امیدوارم از لحاظ فوتبالی و شخصی، سال پررونق و پرکتی داشته باشم.

 

*شما جزو فوتبالیست هایی هستید که علاقه بسیار زیادی به موسیقی دارید و حتی به صورت تخصصی گیتار می نوازید. در این خصوص چه صحبتی دارید و خواننده محبوبتان کیست؟

 

من علاقه زیادی به محمد علیزاده دارم و طرفدار وی هستم. ترانه های علیزاده معنا و مفهوم ویژه ای دارد و صدای این خواننده هم دلنشین است. در مورد ساز زدن خودم هم باید بگویم با وجود علاقه به این کار، به دلیل فشردگی تمرینات چند وقتی است نمی توانم ساز بزنم. هر چند اگر وقت خالی به دست بیاورم، ساز زدن را فراموش نمی کنم.

 

 

*در 2 سال اخیر زیرنظر علی دایی کار کرده اید. این موضوع را تا چه اندازه در پیشرفت خود تاثیرگذار می دانید؟

 

علی دایی اسطوره ام محسوب می شود و خدا به من لطف داشته که 2 سالی است، با افتخار شاگرد وی هستم. دایی حتی در مباحث غیر فوتبالی هم کمک های ویژه ای به من کرده است. امیدوارم در حوزه ورزش و اخلاق شاگرد خوبی برای این مرد بزرگ بوده باشم و سایه دایی 120 سال در این فوتبال حفظ شود.

 

 

*دلیل این که بیشتر مربیان فوتبال ایران، محمد قاضی را جزو بازیکنان بااخلاق می دانند، چیست؟

 

این امر نظر لطف مربیان است اما همواره سعی کرده ام به بزرگ تر احترام بگذارم و ادب را رعایت کنم. در کل سعی دارم در قبال وظایفی که بر عهده من قرار گرفته، حرفه ای عمل کنم.

 

*شیرین ترین خاطره فوتبالی و شخصی ات در ایام نوروز چیست؟

 

شش سال پیش و در زمان حضورم در ذوب آهن، در تعطیلات نوروز به مصاف بنیادکار ازبکستان رفتیم که ریوالدو و لوئیس فیلیپه اسکلاری را در ترکیب و روی نیمکت داشت. در آن بازی گل زیبایی به ثمر رساندم که به عنوان یکی از بهترین گل های لیگ قهرمانان آسیا انتخاب شد. این امر یکی از شیرین ترین خاطرات فوتبالی من در ایام نوروز محسوب می شود. هرچند با توجه به این که در نوروز هم درگیر تمرینات و بازی ها هستم در سال های اخیر چندان فرصت کنار خانواده بودن را نداشتم اما یکی از بهترین خاطرات زندگی شخصی من، نوروز 93 رقم خورد. آن سال در فولاد بازی می کردم و اول فروردین از اهواز خود را شمال رساندم تا فقط برای سه ساعت، همراه خانواده باشم و بلافاصله به تمرینات تیمم بازگردم. در کل خاطره بسیار شیرینی از آن روز برای من ثبت شد.

 

*کدام یک از اجزای آجیل شب عید برای شما لذت بخش تر است؟

 

زمانی که برای عید دیدنی به خانه اقوام می روم، هیچ چیزی برای من لذت بخش تر از خوردن بادام هندی نیست. البته با توجه به گرانی، بادام هندی کمیاب شده و باید بگردیم تا آن را پیدا کنیم. به هیچ وجه نمی توان از کنار بادام هندی گذشت هرچند چربی بالایی دارد و سبب می شود پنج کیلو اضافه وزن پیدا کنم اما سختی تمرینات پرفشار را به جان می خرم تا آن را بخورم.

 

*آرزوی شما در سال 96 چیست؟

 

برای تمام مردم و به خصوص بیماران آرزوی سلامتی دارم چراکه اگر این نعمت وجود داشته باشد، همه چیز به دنبالش می آید. از طرفی امیدوارم هم وطنانم فارغ از تمام مشکلات معیشتی، شاد باشند و شادمانی را در زندگی خود حس کنند. متاسفانه در سال های اخیر برخی حرمت ها کمرنگ شده و آرزو می کنم در سال جدید احترام ها بیشتر شود. چراکه اخلاق خوب بیش از هر موضوعی برای انسان می ماند.

 

*در مورد فینال جام حذفی که اردیبهشت 96 برگزار می شود، چه نظری دارید؟

 

21 اردیبهشت باید در فینال جام حذفی به مصاف تراکتورسازی تبریز برویم و امیدوارم تیم نفت تهران با برتری در این بازی، فصل فوتبالی را به بهترین شکل به پایان برساند.

 

*رابطه شما با سینما و بازیگران چگونه است؟

 

امین حیایی، پرویز پرستویی، مهران مدیری، اکبر عبدی جزو بازیگران مورد علاقه من هستند. از طرفی جواد رضویان و حامد تهرانی از دوستانم به شمار می روند.