دادگاه کیفری یمن حکم اعدام «منصور هادی» را صادر کرد

«محمد الزبیری»، وزیر شیلات یمندر صنعا جبهه داخلی کشورش را پس از 22 سال از تجاوز ائتلاف سعودی، قوی توصیف کرد.

 

الزبیری اولین عامل قدرتمندی جبهه داخلی یمن را رسوایی نقشه های دشمن سعودی و درک اهداف واقعی عربستان توسط ملت یمن دانست و افزود: عربستان و آمریکا به دنبال تجزیه یمن به شش منطقه و در نهایت چپاول ثروت های آن و تسلط بر تنگه باب المندب بودند.

وزیر یمنی تصریح کرد: دشمن سعودی علاوه بر نابودی زیرساخت های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تاریخی یمن، ارزش های اخلاقی و عقاید و رسوم ملت یمن را هدف گرفت و به دنبال از بین بردن شرافت، عزت و حس میهن دوستی یمنی ها بود.

وی با اشاره به کمک های مالی و تجهیزاتی عربستان به طرفداران منصور هادی برای مقابله با ملت یمن گفت: در عین حال آل سعود در رسیدن به دستاوردی نظامی در جبهه های داخلی یمن ناکام ماند و تنها به مشارکت در کشتار غیرنظامیان و ممانعت از رسیدن مواد غذایی به آنها دست زد.

الزبیری افزود: عربستان با محاصره بنادر و فرودگاه های یمن سعی در گرسنه نگاه داشتن ملت یمن و به زانو در آوردن آن داشت که در این ترفند خود هم شکست خورد.

وزیر یمنی تاکید کرد: رونمایی از موشک های بومی و سیستم های پدافند هوایی و توسعه صنعت هواپیمایی یمن قدرت جبهه داخلی یمن را بیشتر کرده است.

 

وی اظهار داشت: پیروزی های نظامی و سیاسی یمنی ها قدرت های استکبار جهانی را به تلاش برای ضربه زدن بر همه زیرساخت های اقتصادی و محاصره همه درگاه های خشکی، دریایی و هوایی یمن سوق داد.

الزبیری تاکید کرد:  آمریکا و عربستان به دنبال سیطره بر مناطق نفت و گاز یمن هستند تا این کشور را از مهم ترین منابع درآمد خود محروم کنند و حتی منصور هادی را وادار به انتقال بانک مرکزی از صنعا به عدن و عدم پرداخت حقوق کارمندان دولتی طی شش ماه پیش تاکنون کردند تا بدین طریق مردم را تحت فشار قرار بدهند.

وزیر یمنی گفت: در مقابل دولت یمن اقدام به صدور و توزیع اوراق جیره بندی مواد غذایی بین همه کارمندان دولت کرده و بسته تدابیری برای بالا رفتن بودجه عواید دولت و به گردش درآمدن چرخه تولید کارخانه ها و صنایع اتخاذ کرده است.

وی با اشاره به تلاش دولت یمن برای فعال کردن هر چه بیشتر بخش کشاورزی و شیلات و رساندن آن به سمت خودکفایی گفت: یمن سواحلی به طول 2 هزار و پانصد کیلومتر دارد و در دریای آن بیش از پانصد نوع ماهی گران قیمت وجود دارد.

الزبیری تاکید کرد: ما در وزارت شیلات علاوه بر اقدام برای ساخت مجدد ساختمان وزارتخانه که کاملا در حمله سعودی ها تخریب شده بود، کار تشکیل و تنظیم لوایح و قوانین این وزارتخانه را تکمیل کرده و تلاش زیادی برای پیشبرد امور مربوط به این وزارتخانه بکار بسته ایم.

وزیر شیلات یمن گفت: توزیع ابزار صید بین ماهیگیرانی که از جنگ متضرر شده اند و همچنین گشودن کانال های صادرات ماهی و همچنین رونق دادن به بازارهای محلی در همه استان ها از جمله اقدامات وزارت شیلات یمن برای بالا بردن بودجه دولت و کمک به رفع مشکلات شهروندان بوده است.

وی با اشاره به وجود چالش های بزرگ در برابر دولت یمن گفت: دولت یمن عزم خود را برای رفع چالش ها و عدم عقب نشینی از تلاش های خود جزم کرده و هرگز تسلیم هیچ سازشی که به اصول ملی یمن ضربه زده و خون فرزندان این مرز و بوم را هدر می دهد، نمی شود.

الزبیری گفت: همه طرح هایی که از زمان برگزاری نشست ژنو 1 تاکنون برای حل بحران یمن مطرح شده یک هدف و آن هم تجزیه یمن را دنبال کرده بنابراین سازش های سیاسی همگی بی فایده بوده و به زیان کشور و ملت یمن تمام می شود.

وزیر یمنی تاکید کرد: دولت یمن تنها راه حلی سیاسی برای بحران یمن را می پذیرد که حافظ استقلال یمن و حقوق و شرافت مردم آن باشد.

الزبیری افزود: همه شواهد و قرائن نشان می دهد که ائتلاف سعودی به دنبال صلح نیست چرا که همچنان به تجاوز روزمره خود به خاک یمن ادامه داده و از مزدورانش در یمن حمایت می کند .

وی تاکید کرد: بنابراین جنگ یمن طولانی تر از این خواهد شد مگر اینکه اراده خداوند بر چیز دیگری باشد و این یعنی ما مجبور به دفاع از کشورشان هستیم تا زمانی که حکم پروردگار بر پیروزی ما بر ظالمان تعلق گیرد.

وزیر یمنی گفت: نهادهای داخلی و بین المللی شکایت هایی را علیه کشورهای عضو ائتلاف سعودی به دادگاه های بین المللی تقدیم کرده اند و نتایج مثبتی خواهد داد اگرچه عربستان و امارات مواضع نهادهای بین المللی را نیز خریداری می کنند.

الزبیری ادامه داد: دادگاه کیفری یمن در شهر صنعا سه روز پیش عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن به همراه شش تن دیگر از مسئولان برجسته دولتش به اتهام خیانت بزرگ به کشور به اعدام محکوم کرده است.