احداث بوستان در محله "حشمت الدوله"/ تعیین تکلیف زمین های بلا استفاده در "محله قلمستان"

به گزارش افکارنیوز، در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران، محسن پیرهادی، عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران و رئیس کمیته نظارت شورا، از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 223 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است. در جلسه اخیر کمیسیون نظارت شورا به مشکلات محلات "حشمت الدوله" و "محله قلمستان"رسیدگی شده است.

 محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت محله حشمت الدوله واقع در منطقه 11 اظهار کرد: احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: امکان تملک دو ملک واقع در ابتدای خیابان آذربایجان به منظور حل مشکلات ترافیکی در سطح محله در حوزه عمران در دست پیگیری است.

*احداث مجموعه ورزشی چند منظوره

پیرهادی بیان کرد: اعضاء شورایاری محله حشمت الدوله پیشنهاداتی را در حوزه فرهنگی و اجتماعی مطرح کرده اند که از آن جمله می توان به احداث مجموعه ورزشی چند منظوره و استخر و احداث مسجد در سطح محله اشاره کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: در سال 96 تلاش می شود با تعامل بیشتر اعضاء شورایاری و شورای شهر تهران موارد مطرح شده در اسرع وقت عملیاتی شوند.

*محله قلمستان ( منطقه 11)

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران درادامه به شرایط محله قلمستان واقع در منطقه 11 اشاره کرد و گفت: در این محله مواردی در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در دست بررسی است که از آن جمله می توان به  نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و افزایش مخازن زباله مکانیزه، امحاء حیوانات موذی اعم از موش و احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله اشاره کرد.

*هم سطح سازی معابر محله قلمستان

وی افزود: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله قلمستان همچنین حذف زواید ایجاد شده در ایستگاه اتوبوس BRT مهدیه تهران، نصب سرعت کاه در معابر سطح محله، ایجاد خط کشی محوری در معابر و هم سطح سازی معابر سطح محله به منظور سهولت تردد معلولان و افراد کم توان در دستور کار قرار دارد.

*تسریع در روند نوسازی بافت فرسوده

پیرهادی گفت: در این محله نیز همانند سایر محلات توسعه سرانه های ورزشی و فرهنگی در دستور کار قرار دارد و به همین جهت احداث مجموعه ورزشی چند منظوره در سطح محله، احداث مسجد در سطح محله، تغییر مکان ساختمان سرای محله فعلی به محل مناسب تر و تغییر تعرفه قبوض آب و گاز ساختمان سرای محله به تعرفه فرهنگی در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: اعضاء شورایاری محله قلمستان در حوزه معماری و شهرسازی درخواست تسریع در روند صدور پروانه و اطلاع رسانی مناسب در خصوص بسته های تشویقی به منظور نوسازی و بهسازی بافت فرسوده و تعیین تکلیف زمین های بلااستفاده و رها شده در سطح محله را ارائه کرده اند.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: اهالی محل جهت امنیت بیشتر درخواست استقرار مأموران نیروی انتظامی در کانکس های مخصوص در خیابان شهید جوادیان را داشته اند که این موضوع به ناجا ارجاع شده است.