ترامپ کمک مالی به صندوق سازمان ملل را قطع می کند

به گفته مقام آمریکایی دولت دونالد ترامپ بر سر اختلافش با سازمان ملل درباره قوانین مربوط به سقط جنین، کمک مالی خود به صندوق جمعیت سازمان ملل را قطع می‌کند.

 

خبرگزاری فرانسه در خبری کوتاه و فوری به نقل از یک مقام آمریکایی اینطور گزارش داده است: آمریکا به خاطر(اختلاف بر سر) سقط جنین، به کمک و تامین مالی صندوق جمعیت سازمان ملل پایان می دهد».

پیشتر گاردین خبر داده بود که وزارت خارجه آمریکا از توقف کمک مالی واشنگتن به صندوق جمعیت سازمان ملل خبر داد؛ صندوقی که تمرکزش روی وضعیت بهداشتی کودکان و برنامه ریزی برای تولد فرزندان در بیش از 150 کشور جهان است.

خبرها حاکی است که وزارت خارجه آمریکا نامه‌ای به رئیس کمیته امور خارجی سنای این کشور ارسال کرده و در این باره توضیح داده است.

در نامه ادعا شده که علت قطع کمکهای مالی آن است که صندوق جمعیت سازمان ملل «از مدیریت برنامه سقط جنین اجباری یا عقیم سازی غیر ارادی حمایت می‌کند یا در آن مشارکت دارد».

در ادامه گزارش آمده است: قطع این کمک در واقع اولین اقدام رئیس جمهور دونالد ترامپ برای لغو و برچیدن کمک مالی به سازمان ملل است و سوالاتی درباره عمق و شدت کاهش کمکهای مالی آمریکا به این سازمان مطرح کرده است چرا که این کشور اولین کمک کننده مالی به سازمان ملل است.

پیش از این، دونالد ترامپ در جریان مبارزات انتخاباتی و پس از پیروزی، چند بار با تاکید بر «ضد اسرائیلی بودن سازمان ملل»، درباره کم کردن کمکهای مالی آمریکا به این سازمان هشدار داده بود.

پیشتر «نیکی هیلی» نماینده کنونی آمریکا در سازمان ملل در جلسات تایید صلاحیتش در سنای آمریکا، درباره توقف کمکهای مالی به سازمان ملل هشدار داده بود.