شکایت چندین ایالت آمریکا از ترامپ

اشنایدرمن تصریح کرد اجرای شش معیار جدید انرژی امکان کاهش قابل توجه آلایندگی و همچنین صرفه جویی در مصرف انرژی را فراهم می کند و می تواند برای مصرف کنندگان و شرکتهای آمریکایی تا بیست و چهار میلیارد دلار (بیست و دو و نیم میلیارد یورو) کاهش هزینه به همراه داشته باشد. به گفته اشنایدرمن این معیارها به تهویه های مطبوع، دیگهای بخار، کمپرسورها و چند دستگاه برقی دیگر مربوط می شود.

ایالتهای نیویورک، کالیفرنیا، کنتیکات، ایلینویز، مین، ماساچوست، اورگان، ورمونت و واشنگتن شکایت خود را از دولت ترامپ در زمینه انرژی به دادگاه استیناف فدرال نیویورک تسلیم کرده اند.

شهرداری نیویورک و اداره حفاظت از محیط زیست پنسیلوانیا نیز در این اقدام قضایی بر ضد دولت ترامپ مشارکت دارند. مسئولان وزارت انرژی آمریکا هنوز درباره این قضیه اظهار نظر نکرده اند.

رئیس جمهور آمریکا که دیدگاههای بحث برانگیزی در زمینه انرژی و تغییرات آب و هوایی دارد، در کارزار انتخاباتی خود مسئله گرمایش زمین را دروغ دانسته و تاکید کرده است ­درباره عضویت آمریکا در توافق نامه آب و هوایی پاریس تجدید نظر خواهد کرد، انرژیهای فسیلی را در آمریکا تقویت خواهد کرد و حمایت های مالی آمریکا را از طرحها و برنامه های سازمان ملل متحد در مقابله با انتشار گازهای گلخانه ای و گرمایش زمین کنار خواهد گذاشت. ترامپ حتی قصد دارد تاثیر نگرانیهای ناشی از تغییرات آب و هوایی را بر تصمیم گیریهای دولتی در آمریکا کاملا محدود سازد. این تصمیم ترامپ می تواند بر بسیاری از سیاست های دولت آمریکا در زمینه انرژی از جمله معیارهای مربوط به ساخت لوازم و تجهیزات خانگی، تصویب پروژه‌های انتقال نفت و  گاز و همچنین طرحهای استخراج و بهره برداری از زغال سنگ تاثیر گذار باشد.