برای خرید گوشی ارزان قیمت به نکات زیر توجه کنید

بهترین برند های معروف از نظر قیمت چندین برابر گران تر از گوشی های میان رده همان برند هستند.

 شاید با رشد فناوری تفاوت میان یک میان رده خوب با یک بالا رده زیاد نباشد و معمولا افراد بتوانند با استفاده از یک میان رده معمولی و با کیفیت خوب از امکانات یک تلفن هوشمند بالا رده بهره ببرند. 

در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم که چرا افراد به این موضوع توجه نشان می دهند و علاقه به خرید گوشی های هوشمند بالا رده دارند و دوست دارند پول خود را خرج گوشی های هوشمند کنند.

با خرید گوشی هوشمند میان رده نباید انتظار کارکرد سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته داشت و این تلفن های هوشمند در حد و اندازه خود توانایی و کارکرد دارند و شاید این دلیل یکی از علل اصلی میل به خرید میان رده های گران قیمت است.

اما باید به این موضوع اشاره کرد که برخی از میان رده ها قاتل پرچم داران گران قیمت است. برخی کمپانی ها با عرضه گوشی های هوشمند میان رده با کیفیت بسیار خوب و قیمت مناسب فاتحه بسیاری از بالا رده ها را خوانده اند. شاید بتوان یکی از نمونه های بسیار موفق این محصولات را گوشی هوشمند OnePlus 3T عنوان کرد. این تلفن هوشمند در ابتدای ورودش به بازار با قیمت ۴۳۹ دلار عرضه شد و سپس به قیمت ۳۰۰ تا ۲۰۰ دلار نیز رسید. این گوشی هوشمند میان رده با قابلیت های بسیار بالایی وارد بازار شد و توانست با بسیاری از بالا رده های گران قیمت رقابت کند. صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی، کیفیت بالا، دوربین خوب، عملکرد مناسب، بدنه آلومینیومی و اندروید نوقا از ویژگی های این پرچم دار است.

در همین اواخر نیز شاهد عرضه تلفن هوشمند بسیار خوب و با قیمت بسیار مناسبی بودیم که بسیاری از علاقه مندان را مجذوب خود کرد. گوشی هوشمند Moto G5 Plus که در واقع در ادامه مدل های قبلی خود یعنی G4 و G4 Plus روانه بازار شد. Moto G5 Plus این ماه به فروش رسیده و قیمت آن ۲۲۹ دلار برآورد شده است. این گوشی از بدنه آلومینیومی ساخته شده است و ظاهر بسیار مناسبی دارد، دارای سنسور اثرانگشت، باتری با ظرفیت بالا، اندروید نوقا و دوربین با کیفیت است.

یکی از تلفن های هوشمند با کیفیت و ارزان قیمت آیفون SE است. این گوشی با قیمت ۳۳۹ دلار به بازار عرضه شده و ارزان‌قیمت‌ترین گوشی هوشمند اپل در طی سال های فعالیت این شرکت بوده است. این گزینه یکی از پیشنهاد های خوب برای افرادی است که علاقه به خرید آیفون دارند ولی نمی خواهند پول زیادی را صرف خرید گوشی کنند. ابعاد این گوشی شبیه به آیفون ۵۵ است.

اکنون بالارده های زیادی در بازار موبایل وجود دارند، مانند گلکسی S7 Edge، آیفون ۷ پلاس، گوگل پیکسل که همه این گوشی های هوشمند با قیمتی در حدود ۷۰۰ دلار به فروش می رسند و در تبلیغات نیز این گوشی های هوشمند بسیار بی عیب و نقص نمایش داده می شوند در حالی که این گونه نیست، در همین چند ماه پیش چندین نمونه خرابی و مشکل فنی در گوشی های هوشمند پیکسل دیده شد.

شاید بتوان گفت که قیمت بالای بسیاری از بالا رده ها دلایل منطقی و کاربردی ندارد. یکی از ویژگی هایی که در حال عرضه شدن در بسیاری از پرچم داران دیده می شود صفحه نمایش لبه به لبه است. به احتمال بسیار زیاد سری گلکسی S8 با صفحه نمایش لبه به لبه عرضه می شوند و آیفون ۸ نیز از این قاعده مستثنا نیست. ال جی G6 نیز به تازگی رو نمایی شده است و دارای صفحه نمایش لبه به لبه است. 

بسیاری از افراد دلایل منطقی تری برای خرید گوشی هوشمند بالا رده دارند، سخت افزار و قابلیت خوب باتری شاید یکی از دلایل قانع کننده برای خرید بالا رده باشد ولی باز هم نمی توان به این دلیل تکیه کرد. یکی از نمونه های شکست پرچم داران نوت ۷ است که با وجود قیمت بالا و قابلیت های بسیار خوب دارای مشکل باتری بود و نتوانست موفقیت کسب کند و باعث از بین رفتن اعتبار چندین ساله سامسونگ شد. 

یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که در آیفون و به روز رسانی آن افزوده شده قابلیت لمس سه بعدی است که در به آپدیت کردن این سیستم عامل اضافه شده است. لازم به ذکر است که باید به این نکات اشاره کرد که به روز رسانی های آیفون دارای مشکل های بسیار زیادی بوده و در آخرین نسخه به روز رسانی این قابلیت به صورت کامل در اختیار تمام کاربران آیفون ۶S و مدل های بالاتر قرار گرفت. 

البته در این میان باید به این نکته بسیار مهم نیز اشاره کرد که عمر مفید یک گوشی هوشمند نیز محدود است و شما باید این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که با توجه به عمر محدود یک دستگاه الکترونیکی چه قیمتی را پرداخت می کنید. اگر شما به دنبال یک میان رده با کیفیت و با قیمت مناسب هستید OnePlus 3 یا ۳T و Moto G5 Plus و در نهایت iPhone SE از بهترین نمونه ها هستند.