تمجید وزیر خارجه بحرین از ترامپ به دلیل مواضع ضدایرانی

 «شیخ خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه» وزیر خارجه بحرین روز سه‌شنبه با تمجید از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، گفت وی در مقایسه با رئیس‌جمهور سابق آمریکا درک بهتری از «تهدیدات» پیش روی منطقه دارد.

وی که با خبرگزاری «رویترز» گفت‌وگو می‌کرد، ضمن ابراز اطمینان از اینکه دولت ترامپ به زودی موضعش در مورد منطقه را اعلام می‌کند، گفت: «ما شاهد درک بسیار روشن‌تر کاخ سفید از تهدیداتی هستیم که در منطقه و به خصوص از جانب جمهوری اسلامی، با آن روبروییم.»

بحرین از سال ۲۰۱۱ شاهد اعتراضات مردمی است. نظام این کشور با رد درخواست عمومی برای اصلاح وضعیت کنونی، به سرکوب معترضان پرداخته و ایران را به دخالت در امور بحرین متهم کرده است. 

منامه با انتقاد از دولت «باراک اوباما» به بی‌توجهی به فعالیت‌های منطقه ایران، مقابله جدی‌تر واشنگتن با تهران را خواستار بود.

وزیر خارجه بحرین در ادامه گفت: «در چند سال اخیر، (کاخ سفید) سیاستی داشت که به نظر ما باید اصلاح می‌شد. به آن‌ها گفته بودیم که باید (سیاست خود را) اصلاح کنند.»

این مقام بحرینی با متهم کردن ایران به پیش گرفتن سیاست‌های سلطه‌جویانه، گفت تا زمانی که رویکردهای ایران تغییر نکند، بحرین باید «به دفاع از خود»، ادامه دهد.

وی در ادامه از تصمیم دولت ترامپ برای موافقت با فروش ۱۹ فروند جنگنده اف-۱۶ به بحرین تمجید کرد. اجرای این قرارداد در دولت اوباما به انجام برخی اصلاحات و ارتقا وضعیت حقوق بشر مشروط شده بود، اما دولت جدید آمریکا از این شروط صرف نظر کرده است.

وزیر خارجه بحرین انتقادات نهادهای حقوق بشری از سرکوب معترضان را «بی‌دلیل» توصیف کرد و گفت منامه در حال اصلاحات است.