ورود 200 دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی
اسماعیل دوستی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وضعیت نامناسب ترافیک شهر تهران، اظهار داشت: بدون شک ترافیک در شهر تهران بسیار آزار دهنده شده است اما شورا و شهرداری برای رفع این مشکل تمام قدرت خود را به کار گرفته اند.
 
وی با بیان اینکه مدیریت شهری به دنبال انجام یک کار اساسی است، افزود: باید در راستای توسعه حمل و نقل عمومی گام های اساسی برداریم و از آن حمایت کنیم، چراکه تنها با این امر می توانیم مشکل ترافیک را تا حدودی بر طرف کنیم.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مردم هم باید در راستای حل مشکل ترافیک به مسئولان کمک کنند، گفت: اگر استفاده از حمل و نقل عمومی فرهنگ سازی و فراگیر شود می‌توان مشکل ترافیک را حل کرد.
 
دوستی با بیان اینکه در خصوص توسعه مترو کارهای بسیار زیادی انجام داده ایم، گفت: اوایل امسال خط 7 و پایان سال نیز افتتاح خط 6 را شاهد خواهیم بود که با این امر خطوط هفت گانه ما تکمیل و میزان سفرها به 9 میلیون سفر در روز خواهد رسید.
 
وی با اشاره به مذاکره سازمان اتوبوسرانی برای وارد کردن بخش خصوصی به چرخه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: امسال 200 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان اتوبوسرانی می شود که با این اتفاق شاهد توسعه خوبی در بخش اتوبوسرانی خواهیم بود.
 
نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه 42 درصد بودجه شهرداری به بخش حمل و نقل، ترافیک و مترو اختصاص داده شده است، گفت: اگر مردم هم با مدیریت شهری همکاری کنند می توانیم در آینده ترافیک شهر تهران را سبک و روان کنیم.
 
دوستی با بیان اینکه همچنان در خط 3 با مشکل کمبود واگن مواجه هستیم، افزود: وزارت کشور و مدیریت شهری در حال خرید واگن هستند تا بتوانیم در 6 ماهه اول امسال بالای یک هزار واگن وارد خطوط کنیم و تا حدودی مشکل کمبود واگن را برطرف کنیم.