حامیان جریان اعتدال در صف انتخابات ریاست‎جمهوری/نصیری‎زاده هم اعلام کاندیداتوری کرد
خسرو نصیری‌زاده دبیر کل مجمع متخصصین ایران اظهار داشت: با شعار دولت تعاون به صحنه انتخاباتی کشور وارد می شوم واین تعاون به معنای رونق اقتصادی و سیاسی خواهد بود. ما به استقبال فعالان اقتصادی در عرصه سازندگی کشور قدم به صحنه خواهیم گذاشت.

وی تصریح کرد: دولت تعاون همچنین به معنای دولت اختلاف‌نظرها است به این مفهوم که سلایق مختلف سیاسی در گفتمان انقلاب اسلامی می توانند حضور پیدا کنند و تنها خط قرمز ما معاندین نظام هستند که مجال حضور در این دولت نخواهند یافت.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران افزود: به استثنای وزارت کشور، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات و معاون اول ریاست جمهوری که انتصاب آنها با مشورت مقام معظم رهبری صورت می گیرد موظف هستیم که اعضای کابینه خود را  طبق عرف متدوال بعد از انقلاب اسلامی منصوب کرده و به مجلس معرفی کنیم.

وی پیرامون کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 تصریح کرد: بنده در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 شرکت کردم و زمانی که مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اقدام به ثبت‌نام در انتخابات کردند به نفع وی کناره‌گیری کردم و همچنین در انتخابات امسال اعلام حضور خواهم کرد و به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی کناره‌گیری نمی‌کنم.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران افزود: 80 طرح اقتصاد مقاومتی ،فرهنگی و اجتماعی را آماده کرده‌ام که به زودی از آن رونمایی خواهم کرد.

وی اذعان کرد: در عرصه انتخابات ریاست جمهوری شخص خاصی را به عنوان رقیب برای خود نمی‌بینم بنده معتقدم بلعکس دوره‌های قبل که اشخاص مختلفی به عنوان رقیب در صحنه انتخابات حضور داشتند ولی در این دوره به عنوان اصلی ترین رقیب کاندیداها به کلکسیونی از مشکلات مانند رکود  اقتصادی، بیکاری، آسیب‌های اجتماعی مانند بزهکاری، تکدی‌گری، اعتیاد و طلاق می توان اشاره کرد و هر کاندیدایی که بتواند راه حل مناسبی برای غلبه بر این مشکلات بیابد بی‌شک فاتح صحنه انتخابات خواهد بود.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران در خصوص نقاط ضعف دولت یازدهم خاطرنشان کرد: قبل از آنکه بخواهم به نقاط ضعف دولت یازدهم بپردازم هدفم از آمدن به صحنه انتخابات ریاست جمهوری ایجاد تعادل در فضای انتخاباتی است چرا که شاهد این مسئله بوده‌ام که در دوره‌های قبلی اشخاصی که از وجاهت نسبی در نظام برخوردار بودند اصل مترقی ولایت فقیه و اصول خدشه ناپذیر قانون اساسی را وجه‌المصالحه انتخابات قرار می‌دهند و من می‌خواهم در فضای انتخاباتی ریاست جمهوری ایجاد تعادل کرده و همچنین برای دفاع از دستاوردهای مثبت و نقاط ضعف دولت پا به عرصه انتخابات بگذارم.

وی افزود: معتقدم از عمده دلایل رکود اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی فقدان وجود یک کابینه جوان است و به جوان‌سالاری معتقدم و اعتقاد دارم که قشر جوان می‌بایست در صحنه‌های مهم سیاسی کشور حضور پررنگی پیدا کند.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران تصریح کرد:‌ جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب شاهد گفتمان‌های متفاوتی مانند دفاع مقدس، سازندگی، اصلاح‌طلبی و اصولگرایی و اعتدال‌گرایی بوده است. معتقدم در حال حاضر مهم‌ترین گفتمانی که به آن نیاز داریم گفتمان تخصص‌گرایی مبنی بر پیشرفت و عدالت است که البته مقام معظم رهبری هم گفتمان دهه آینده جمهوری اسلامی را پیشرفت و عدالت برشمرده‌اند.

وی افزود: ضمن تشکر از دولت یازدهم در مهار تورم و ایجاد رشد اقتصادی مناسب نسبت به قبل سال 92 معتقدم که می‌بایست گام‌های بلندتری در زمینه بیکاری و خروج کشور از رکود اقتصادی و خارج کردن بخش خصوصی از شرایطی که در آن قرار گرفته است برداشته شود و دولت باید محدود به پشتیبانی،‌ نظارت و سیاست‌گذاری باشد و فرصت‌ها را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد همان طور که مقام معظم رهبری معتقد هستند که سرمایه‌گذاری یک جهاد مقدس است و دولت باید خودش را از بخش خصوصی کنار بکشد.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران اضافه کرد: باید به این مسئله توجه کنیم که جوانان و مطالبات آنها امروز مهم‌ترین دغدغه رئیس جمهور آینده است که باید به دقت به آن بپردازیم و همچنین دولت باید از اموال عمومی صیانت کند و معیشت عمومی را ارتقا دهد و البته مهم‌تر از همه این مسائل اجرایی شدن فرمان مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی است که می‌بایست با رویکرد درون زایی و برون گرایی باشد.

وی خاطرنشان کرد: فرق بزرگی است میان اقتصاد مقاومتی و ریاضت اقتصادی و این مسئله برمی‌گردد به کاهش خدمات عمومی دولت به ملت به بهانه تحت فشار قرار گرفتن اقتصاد اما در اقتصاد مقاومتی دولت به ارائه خدمات و مزایایی عمومی به مردم می‌پردازد حتی در شرایطی که اقتصاد کشور تحت فشار باشد و در همین راستا معتقدم که دولت بنده باید دولت تعامل و تعادل باشد.

دبیر کل مجمع متخصصین ایران در پایان پیرامون احتمال کناره گیری خود به نفع حسن روحانی رییس جمهور فعلی اضافه کرد: به جز فرمان مقام معظم رهبری تحت هیچ شرایطی به نفع هیچ کسی کناره‌گیری نخواهم کرد.