پرده‌برداری فروزنده از اختلاف اصلاح‌طلبان و اعتدالیون در حمایت از روحانی

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در مورد وجود گزینه پوششی در کنار گزینه اصلی اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری 96 و با اشاره به اینکه اصلاحات نمایندگی یک جریان سیاسی را بر عهده دارد و نمی‌تواند در یک رویداد مهم مثل انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا نداشته باشد، اظهار داشت: اصلاحات باید در کنار روحانی، از گزینه دیگری هم حمایت کند که اگر کاندیدای اصلی آنها به هر دلیلی در میان نامزدها حضور نداشت، آنها گزینه دومی هم داشته باشند؛ به همین منظور صحبت‌هایی انجام و در نهایت نیز تصمیماتی اخذ شد که نتیجه نهایی در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود: در ابتدا لزومی بر وجود کاندیدای دیگری در کنار نامزد اصلی اصلاح‌طلبان احساس نمی شد و قرار بر آن بود که فقط کاندیدای نهایی مورد حمایت قرار بگیرد؛ شورای عالی سیاست‌گذاری نیز در جلسات اخیر، آقای روحانی را به عنوان کاندیدای اصلی خود معرفی کرد.

لطف الله فروزنده در مورد اظهارات محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مبنی بر اینکه اصلاح‌طلبان برای معرفی کاندیدای پوششی به اجماع رسیدند، اظهار داشت: جبهه اصلاح طلبان، در حال حاضر به دنبال طرحی هستند تا بتوانند در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شوند. واقعیت این است که در حال حاضر در اردوگاه دوم خرداد اختلاف بین اصلاح طلبان و اعتدالیان وجود دارد.

وی تصریح کرد: اختلافی که در حال حاضر میان اصولگرایان و اعتدالیون وجود دارد به دلیل عملکردهای دولت یازدهم است، چراکه دولت نتوانست به وعده های خود عمل کند لذا این موضوع موجب اختلاف میان اصلاح طلبان و اعتدالگرایان شده است و اصلاح طلبان به دنبال کاندیدای پوششی در کنار روحانی هستند.

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا روحانی پیروز انتخابات خواهد بود، گفت: فعلا نمیتوان در این مورد اظهار نظر کرد ولی عملکرد دولت تاکنون نیز ضعیف بوده است.

وی همچنین در مورد آخرین اخبار از فعالیت های جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ادامه داد: روز پنج شنبه همایش جبهه مردمی انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد که از پنج نفر به عنوان کاندیدای اصلی معرفی خواهند شد. در حال حاضر وحدت و انسجام خوبی بین نیروهای اصولگرا وجود دارد و جمنا دارای برنامه و راه حل مشخصی است.

فروزنده همچنین در پاسخ به این سوال که احمدی نژاد کاندید خواهد شد، یا خیر خاطرنشان کرد: فعلا صلاح نمیدونم در مورد احمدی نژاد حرفی بزنم.