تهران رکورددار تخلفات در ایام نوروز

 محمد حسن سرابیان رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص گزارش عملکرد این طرح اظهار داشت: سازمان تعزیرات مرجع رسیدگی به پرونده‌های متشکل از سوی دستگاه‌های نظارتی است.

وی افزود: در ایام کشیک نوروزی که ١٧ روز زودتر آغاز شد، تعزیرات به صورت آماده باش درآمد.

سرابیان تصریح کرد: در بازارهای پرتردد و مکان های هدف، ٥ هزار و ٨٣٩ اکیپ گشت مشترک سیار در این مدت فعالیت کردند و ١٧ هزار و ٧٧٧ مورد بازرسی از ابتدای طرح صورت گرفت.

وی افزود: رسیدگی به ٥٨ هزار و ٣٨٣ فقره پرونده در شعب ثابت و سیار انجام شد که تعداد ١٠ هزار و ٣٤٣ فقره در شعب سیار رسیدگی شد.

رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی ادامه داد: اماکن مورد هدف ما در این ایام شرکت‌های مسافرتی، اماکن زیارتی، تفریحی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، قنادی‌ها، فروشگاه‌های زنجیره ای، میوه و تره‌بار، جایگاه‌های سوخت و درمانگاه‌ها بودند.

وی اضافه کرد: گشت‌های مشترک در این ایام کارهای ویژه‌ای انجام دادند؛ بحث مرکبات خیلی مورد توجه بود به عنوان مثال پرتقال وارداتی قرار بود حداکثر ٣٩٠٠ تومان به دست مصرف کننده برسد اما مشخص شد این نرخ در خیلی جاها رعایت نمی شود.

سرابیان ضمن اخطار به فروشندگان که میوه وارداتی را بیشتر از قیمت مصوب به فروش می رسانند، افزود : اگر بیشتر به فروش برسانند تعزیرات به شدت برخورد خواهد کرد؛ ما به گشت‌های مشترک در این خصوص دستور دادیم در صورت مشاهده تخلف فروش پرتقال به قیمت بیش از مصوب، برخورد کنند.

وی با بیان اینکه ١٠٠میلیارد تومان محکومیت در سراسر کشور اعم از صنفی و غیر صنفی داشتیم، گفت: بیشترین مورد گرانفروشی مربوط به تهران بوده و بیش از ١٢ هزار فقره پرونده در تهران در این ایام رسیدگی شده است و کمترین برای خراسان جنوبی است.

رئیس ستاد طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی اضافه کرد: پرونده احتکار هم داشتیم که رسیدگی شده است؛ پرونده تخلف شرکت پست در حال رسیدگی است و به محض حصول نتیجه اعلام می شود.