توضیحات یک نماینده درباره مدیران آلوده به فساد

سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در نطق میان‌دستور خود در صحن علنی امروز (چهارشنبه 16 فروردین ماه) اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به جهت روحیه انقلابی و انتخاب استراتژی‌های دقیق با افتخار و سربلندی بر قله موفقیت تغییر و تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای نشسته است.

 
وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران اهداف خود را بر نظام استکباری دیکته می‌کند، حجم گسترده دشمنی‌ها، عهد‌شکنی ها، خصومت‌ها، نقض عهدها و تهدیدات دشمنان ایران به سرکردگی آمریکای متجاوز نشانه موفقیت ملت ایران است.
 
نقوی حسینی تاکید کرد: به طور قطع بدانیم خصومت آمریکا و رژیم صهیونیستی و همچنین همپیمانان آنان با ایران کمتر نشده و نخواهد شد و اگر جریان و افرادی بخواهند آمریکا را بزک کرده و یا دشمنی و خط استکبار را کم کنند غافلند یا خائن.
 
نماینده مردم ورامین ادامه داد: مهمترین چالش امروز کشور در حوزه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی سومدیریت و عدم حضور مدیران انقلابی، متدین، پاک دست، پرتحرک و با انگیزه است و تا وقتی که مدیران نگاه به بیرون و امیدوار و حکومت دشمن داشته باشند مشکلات کشورمان حل نخواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: عینک‌ها باید عوض شود و به جای امید به دشمن و اعتماد به آن به ظرفیت‌های داخلی، سرمایه‌های داخلی، متخصصان داخلی، جوانان و نخبگان داخلی اعتماد کنیم.
 
وی گفت: اقتصاد  مقاومتی، رونق و ایجاد اشتغال با مدیریت بی‌انگیزه، بی‌تحرک، آلوده به فساد اقتصادی محقق نمی‌شود. توقف پروژه‌های اقتصادی و  فساد اقتصادی و همچنین گرفتاری‌ها مردم در پدیده‌هایی همچون شاندیز، موسسه مالی و اعتباری آرمان، کاسپین، ثامن‌الحجج، پردیسان، کار آمریکا و دشمنان ما نیست.
 
نقوی حسینی تاکید کرد: تعطیلی مکرر مراکز تولیدی و کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی نتیجه حاکمیت رکود و بحران بی‌کاری به ویژه قشر جوان نتیجه سومدیریت بوده و نه آمریکا.
 
نماینده مردم ورامین اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد و سرقت نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی است.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به نمایندگان و ملت ایران بیان داشت: از همین جا از شما دعوت می‌کنم تا در انتخابات ریاست جمهوری که بعد از مقام معظم رهبری مقام اول کشور محسوب می‌شود شرکت کنید و دست به یک انتخاب انقلابی و پرتحرک با انگیزه متدین و متعهد بزنید تا شبانه روز خود را وقف ملت و نظام و کشور نماید.
 
وی اذعان داشت: قطعا حوزه انتخابیه بنده نیز مانند حوزه‌های دیگر نمایندگان دارای مشکل است، موج بیکاری جوانان با مدارک بالای لیسانس موجب سرافکندگی موکلان ملت شده است.
 
نقوی حسینی ادامه داد: تعطیلی و توقف کارخانجات و بنگاه‌های اقتصادی و همچنین پروژه‌های عمرانی مشکل اصلی مردم شده است، کارخانجات با حدود 500 کارگر تعطیل شده است. کارخانه قند ورامین با 500 کارگر و با سابقه 70 سال کار تعطیل شده که این امر را به رئیس جمهور، معاون اول، وزیر صنعت و وزیر جهاد کشاورزی گفتم اما هیچ کدام قدمی در این راه برنداشتند.
 
نماینده مردم ورامین تصریح کرد: برای 500 خانواده در دولت یازدهم پروژه‌های عمرانی متوقف شده است، تعریض جاده ورامین به آب‌باری تاکنون بیش از 20 نفر کشته داده است که این موضوع را به وزیر و مدیرکل و استاندار گفتم اما هیچ کسی اقدامی نکرده است لذا نیاز به دولتی انقلابی و پرانگیزه و پرتحرک داریم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با اشاره به انتقاد روز گذشته حاجی دلیگانی نماینده شاهین‌شهر به سردار باقری رئیس کل ستاد نیروهای مسلح در مورد دادن عطر به عنوان هدیه به نمایندگان گفت: اولا جناب آقای مطهر نماینده ستاد کل به تعداد انگشت‌شمار و سه نفر که از طرح‌های ستاد کل حمایت و پشتیبانی کرده‌اند ادکلن بی‌ارزش مادی داده است.
 
وی تاکید کرد: آقای مطهر خود شخصا این ادکلن ها را تهیه کرده و هیچ ارتباطی به ستاد کل نیروهای مسلح ندارد و نکته دیگر این که سردار باقری برادر شهید و رزمنده و فرمانده دوران دفاع مقدس، افتخار ملت ایران و همه مردم ایران است و رسانه‌های بیگانه و بنگاه های سخن پراکنی بیگانه از این موضوع سواستفاده نکنند و بدانند دولت، ملت، مجلس و نمایندگان مردم پشتیبان نیروهای مسلح و حوزه دفاع کشور بوده و خواهند بود.