دیروز یزد امروز تبریز

گروه اجتماعی_ چندی پیش در گروه‌ها و شبکه‌های مختلف اجتماعی مطلبی دست به دست شد مبنی بر اینکه 300 تن از زائران یزدی بیت‌الله‌الحرام در اعتراض به رژیم منحوس آل‌سعود از سفر به حج انصراف داده و پول حجشان را هم در کار خیری هزینه کرده‌اند!

 

به گزارش افکار نیوز؛ اما اصل این مطلب که شایعه‌ای بیش نبود مربوط می‌شد به سال 94 که بعد از آن هم در سال 95 تکرار و اخیراً نیز با توجه به عقد تفاهمنامه میان ایران و عربستان مبنی بر اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی مجددا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. در هر سه مورد که اصل شایعه یکی بود توسط مسئولان ذیربط تکذیب شد و ... که در این خصوص نکاتی را قلمی کرده و تحت عنوان "موسم حج و شایعه" به اطلاع عموم رساندم.

 

باز چند روزی است که در شبکه‌های اجتماعی مطلبی کذب تحت عنوان "حجاج تبریزی حجتان مقبول" دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه 400 نفر از هموطنان تبریزی که قرار بود امسال به حج بروند مثل زائران یزدی از سفر به حج خودداری کرده و هزینه این سفر را به تهیه جهیزیه 50 نوعروس اختصاص داده‌اند!

دست‌اندرکاران توزیع این شایعه در ادامه از همه زائران تقاضا کرده‌اند که برای حفظ عزت ایران و ایرانی انصراف خود را از سفر به حج اعلام کنند!

این عده که بی‌شک عوامل پیاده نظام دشمن به حساب می‌آیند در خاتمه ضمن بیان اینکه "حجاج تبریزی حجتان مقبول" از کاربران و حاضران در شبکه‌های اجتماعی خواسته‌اند که تا می‌توانند این پیام ـ بخوانید شایعه ـ را منتشر کنند تا همه ایرانیان از سفر به حج خودداری کنند.

جالب است که این شایعه نیز توسط مسئولان مربوطه تکذیب شده است.

این رویه نشان می‌دهد که بداندیشان شیطان‌صفت برای رسیدن به اهداف شومشان دست از کار نخواهند کشید و این موضوع را با نام شهرهای مختلف به ویژه شهرهای مذهبی‌تر پیگیری خواهند کرد.

آنچه به ذهن متبادر می‌شود این است که برخی با اهداف مغرضانه و... سعی دارند با انتشار اینگونه شایعات در شبکه‌های اجتماعی دیدگاه مردم را نسبت به فریضه حج تغییر دهند و پیام‌های انصراف تبریزی‌ها و یزدی‌ها از سفر حج نیز در این راستا تفسیر می‌شود.

شکی نیست که حکام فاسد و وابسته به استکبار جهانی حاضرند هر آنچه از دستشان برمی‌آید انجام دهند تا حجاج ایرانی از سفر به حج منصرف شوند چرا که نیک می‌دانند حضور هر زائر ایرانی به مثابه نشر ارزش‌های الهی و آسمانی انقلاب اسلامی خواهد بود و همین حضور آگاهانه حجاج ایرانی سبب شکل‌گیری وحدت و پیوند ناگسستنی بین مسلمانان شده و این مهم زمینه ایجاد امت واحده اسلامی را شکل خواهد داد.

حکام نابخرد حجاز خوب می‌دانند که حضور حجاج و زائران ایرانی در موسم حج بستر بیداری اسلامی را فراهم آورده و زمینه‌ای خواهد بود برای از هم پاشیده شدن حکومت فاسد آل‌سعود پس به لطایف‌الحیل ولو با صرف دلارهای نفتی درصدد خواهند برآمد تا مانع از سفر ضیوف‌الرحمان به سرزمین وحی شوند.

یکی از حیله‌های این نوکران دست به سینه استکبار استفاده بهینه و فراوان از رسانه در انواع مختلف آن به ویژه فضای مجازی است چرا که احساس می‌کنند می‌توانند از این طریق به انحای مختلف بر روی افراد اثر گذاشته و به خواسته شیطانی خود برسند که انتشار اینگونه پیام‌های کذب از جمله این موارد است.

اما چه باید کرد؟

هر چند عقلایی‌ترین راه برای مقابله با اینگونه جریانات برخورد قانونی از سوی مراجع ذیصلاح با منتشرکنندگان این دست از شایعات است ـ که متاسفانه همتی از سوی مسئولان مربوطه دیده نمی‌شود ـ ولی به نظر می‌رسد چون یقینا اینگونه اخبارغیرموثق و بدون سند به صورت هدفمند و برای ایجاد تشویش در افکار عمومی منتشر می شوند بهترین راه این است که با بازنشر نکردن اینگونه پیام‌ها قطع‌کننده زنجیره انتشار شایعات باشیم  تا تیر دشمن بار دیگر به سنگ بخورد.

 

حسن کربلایی