کنایه یک نماینده به کلید رئیس جمهور/ روحانی فرافکنی می کند

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در واکنش به اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر ایجاد ۷۰۰ هزار شغل جدید در کشور، اظهار داشت: رئیس جمهور در روزهای ابتدایی سال جاری به گیلان سفری داشت و بنده براساس آمار و اطلاعات دقیق از ایشان سوالاتی پرسیدم.

 

وی با بیان اینکه مردم توقع داشتند تا روحانی به سوالاتشان پاسخ دهد، افزود: رئیس جمهور نباید گمان کند باز هم نزدیک به ایام انتخابات می تواند کلیدش را در بیاورد و از این طریق رای مردم را از آن خود کند؛ مردم امروز دیگر کلید روحانی را باور نمی کنند.

 

کوچکی نژاد درباره برخی محورهای سوالاتش از رئیس قوه مجریه تاکید کرد: رئیس جمهور اعلام کرد که در طول چهار سال گذشته کارهای زیادی انجام داده است؛ حال باید بگوید راه آهن رشت-قزوین که در دولت قبل 82 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و ۱۸ درصد از آن باقی مانده بود در دولت یازدهم چند درصد پیشرفت کرده است؛ از سوی دیگر  بزرگراه رشت-قزوین دو پروژه بزرگ است که یازده کیلومتر از 180 کیلومتر آن باقی مانده بود، روحانی باید پاسخ دهد بعد از گذشت چهار سال چه میزان از این پروژه پیشرفت کرده است.

 

نماینده مردم رشت با بیان اینکه قرار بود طرح انتقال آب از سد شهر بیجار به تصفیه خانه استان صورت گیرد، تاکید کرد: تاکنون این اتفاق انجام نشده است.

 

وی یادآور شد: کارخانجات بزرگی همچون کارخانه چوب کاغذ ایران (چوکا) و چند کارخانه دیگر همچون کاشی خزر تعطیل شده اند و باقی کارخانه ها با زیر 25 درصد ظرفیت کار می کنند؛ دولت کجا توانسته اشتغال زایی را ایجاد کند. از سوی دیگر رئیس جمهور ادعا کرد که دولتش توانسته در استان گیلان در زمینه سرمایه گذاری خارجی اقدامات قابل توجهی انجام دهد در پاسخ به این ادعا اعلام کردم که اگر منظورتان نیروگاه پلاسر است که این نیروگاه پیش از دولت تدبیر و امید افتتاح شده بود.

 

کوچکی نژاد تاکید کرد: استان گیلان علی رغم مساحت کوچکی که دارد اما بعد از تهران و البرز دارای بیشترین تراکم جمعیتی در کشور است و مردم به راحتی می توانند حقایق را ببینند.

 

نماینده مردم رشت پیرامون معضل بیکاری و افزایش آن طی ۴ سال گذشته در این حوزه انتخابیه، گفت:  متاسفانه در استان گیلان بیکاری ۳ درصد افزایش یافته و به دنبال آن دیگر معضلات اجتماعی همچون طلاق با رشد بالایی همراه بوده است هم چنین علی رغم اینکه در برخی از سال ها شاهد بهبود وضعیت ضریب جینی در استان گیلان بودیم اما امروز این مسئله شرایط نامطلوبی را سپری می کند.

 

وی افزود: رئیس جمهور پیش از این نیز سفر دیگری به استان گیلان داشت و در آن سفر بیش از 50 وعده به مردم داد و امروز باید بگوید کدام یک از این وعده ها محقق شده است. قرار بود برای اصلاح دو رودخانه آلوده در شهر رشت اعتباراتی تخصیص داده شود که در نهایت دولت 15 میلیارد بیشتر به این کار تخصیص نداد که آن هم بین دستگاه های مختلف هم چون گوشت قربانی تقسیم شد.

 

کوچکی نژاد بیان داشت: رئیس جمهور مدام می گوید در این ۴ سال همه چیز گل و بلبل شده است؛ وی با این آمارهای غیرواقعی فرافکنی می کند. معتقدم صدا و سیما باید از نمایندگان مردم و صاحب نظران بعد از سفرهای استانی رئیس جمهور به منظور ارائه تحلیل دستاوردهای این سفرها دعوت کند تا واقعیات به گوش مردم برسد در غیر این صورت آنها گمان می کنند که آمارها واقعی است.

 

وی در پایان با بیان اینکه دولت امروز باید پاسخگوی عملکرد چهار ساله اش باشد، خاططرنشان کرد: به گمانم روحانی این دوره را با دوره اول ریاست جمهوری اشتباه گرفته است و نمی داند که امروز مردم از وی پاسخ سوالاتشان را می خواهند.