ساخت 2 همراه سرا در کنار مرکز درمانی رویان
رضا قدیمی مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران اظهار داشت: براساس دستورالعمل، شهرداری تهران باید بخشی از زیرساخت های مربوط به نگهداری معتادان را تامین کند که در این رابطه تمام اقدامات لازم انجام شده و به منظور کارآیی بهتر چرخه درمان معتادان خود معرف تلاش کرده ایم تا اداره برخی از کمپ های ماده 15 را بر عهده بگیریم.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر 19 مددسرا، 2 سامان سرای لویزان و اسلامشهر، همچنین 16 مرکز پرتو در تهران فعال است، افزود: این مراکز به طور شبانه روزی به افراد آسیب دیده یا در معرض آسیب، خدمات اجتماعی ارایه می کنند. همچنین شهرداری تهران طی دو سال گذشته زیرساخت های مورد نیاز چندین کمپ از جمله سعیدآباد و خاورشهر را فراهم کرده است.
 
قدیمی با اشاره به اینکه شهرداری تهران همواره در تلاش است با نگاهی داوطلبانه محور به بهبود شرایط آسیب دیدگان و بازگشت آنان به زندگی اجتماعی کمک کند، تصریح کرد: حدود 95 درصد از مددجویان به منظور ترک اعتیاد به صورت خود معرف به مددسراها مراجعه کرده و تنها 5 درصد توسط گشت های فوریت اجتماعی به مددسراها معرفی شده اند.
 
مدیر عامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در خصوص ساخت 2 همراه سرا در کنار مرکز درمانی رویان خاطر نشان کرد: با همکاری مددکاری بیمارستان ها و ارایه معرفی نامه به همراهان بیمارانی که از شهرستان ها به آن بیمارستان مراجعه می کنند، نسبت به اسکان موقت همراهان بیمار در مراکز همراه سرا اقدام می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه اقامت در همراه سراها رایگان بوده و ساعت پذیرش از 6 بعدازظهر تا 8 صبح روز بعد است، گفت: تلاش داریم در ایامی که خانواده ها بیمار دارند و رنج زیادی را بابت بیماری تحمل می کنند نیز مشکل اسکان نداشته باشند که در حال حاضر ظرفیت پذیرش همراه سراها 300 نفر است و در نظر داریم تا ظرفیت این اماکن را توسعه دهیم.