خواص شگفت انگیز ترکیب زنجبیل و فلفل قرمز

به تازگی دانشمندان به خواص شگفت انگیزی از ترکیب زنجبیل و فلفل قرمز دست یافته‌اند، اغلب افراد فکر می‌کنند این ۲ ماده غذایی مفید و پرخاصیت در کنار هم طعم خوبی ندارند، اما برخلاف باور‌ها نه تنها این دو ماده در کنار هم طعم خوشمزه‌ای به انواع غذا و سالاد‌ها می‌دهند بلکه غذای شما را به یک ضد سرطان قوی تبدیل می‌کنند.

با توجه به جدیدترین مطالعات، این ادویه‌ها دارای خواص ضد سرطان بوده و خطر ابتلا به سرطان ریه را در موش‌ها کاهش داده است.

علاوه بر این در مجله آنلاین شیمی کشاورزی و مواد غذایی نشان داده شده که ترکیب فلفل تند و زنجیبل با هم در کاهش خطر ابتلا به سرطان نقش عمده‌ای داشته و در واقع عملکرد کلیدی گیرنده‌های تومور را که باعث رشد غده‌های سرطانی می‌شوند از کار می‌اندازد.

در طول مطالعه بر روی موش‌ها دانشمندان دریافتند که موش‌های مستعد به سرطان ریه با مصرف ترکیب فلفل و زنجبیل در چند هفته در مقایسه با موش‌هایی که این ترکیب در غذای آن‌ها نبوده، کمتر به سرطان مبتلا شده‌اند.

خواص زنجبیل
زنجبیل یک منبع غنی از روی، منیزیم و کروم بوده و به حفظ جریان خون سالم و طبیعی کمک می‌کند. علاوه بر این انجمن بارداری آمریکا به خانم‌های باردار توصیه کرده که زنجبیل را به شکل‌های گوناگون به منظور جلوگیری از تهوع صبح در دوران بارداری استفاده کنند.

فلفل
در فلفل قرمز ترکیبی به نام کپسایسین وجود دارد و عطر و طعم گرم فلفل به دلیل وجود این ماده است و توانایی مهار فرستنده درد در مغز و در نتیجه کاهش سردرد را به همراه دارد، از این گذشته خاصیت جلوگیری از التهاب از دیگر ویژگی‌های فلفل بوده و بخشی از ویتامین C مورد نیاز روزانه هر فرد را تامین کرده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.