نمایندگان به دنبال لغو مصوبه دولت درباره سهام عدالت

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش اجرای سهام عدالت از سوی دولت، گفت: باید تصمیم سنجیده‌ای برای سهام عدالت و سهامداران آن اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه مجلس به دنبال راهکاری برای تعین تکلیف سهام عدالت است، افزود: باید سود سهامداران سهام عدالت مشخص و عادلانه باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نسبت به مصوبه اخیر هیئت وزیران درباره خارج کردن 7 پتروشیمی و شرکت بورسی سودده از سبد سهام عدالت انتقاد و تأکید کرد: نمایندگان مجلس در نامه‌ای به آقای لاریجانی از وی خواسته‌اند که مصوبه هیئت وزیران پیرامون خارج کردن 7 پتروشیمی و شرکت بورسی سودده از سبد سهام عدالت را در هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین، ملغی کند.

چندی پیش هیئت وزیران در جلسه‌ای به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و نیز به استناد ماده 34 قانون اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، 20 درصد سهام 7 شرکت پالایشگاهی را از سبد سهام عدالت خارج کرد.

شرکت‌های پالایش نفت اصفهان، تبریز، لاوان، تهران، شیراز، کرمانشاه و بندرعباس شرکت‌هایی هستند که طبق مصوبه هیئت وزیران، نامشان از فهرست‌ شرکت‌های تخصیص داده شده به طرح توزیع سهام عدالت خارج شده است.