پشت پرده حمله آمریکا به سوریه/ توطئه جدید در راه است؟
علاالدین بروجردی ریس کمیسیون امنیت ملی درباره حمله موشکی شب گذشته ناوهای آمریکایی به "پایگاه هوایی الشعیرات" سوریه اظهارداشت: در جنگ ها عموما  طرف بازنده از سلاح شیمیایی استفاده می‌کند همانطور که در جنگ تحمیلی ایران و عراق صدام درست  زمانی ایران را هدف حمله شیمیایی قرار داد که عملا واضح بود مغلوب صحنه نبرد شده است.
 
وی با بیان اینکه با توجه به اینکه دولت سوریه در موضع قدرت قرار گرفته و موفق به آزاد سازی حلب شده است و همچنین  روز به روز به تعداد مناطق و روستاهای آزاد شده می‌افزاید طرح اتهام استفاده از سلاح شیمیایی به دولت سوریه با هیچ یک از موازین عقلی و عرفی و تجربی منطبق نبوده و نیست، تصریح  کرد: دولت سوریه رسما تمامی سلاح‌های شیمیایی خود را تحویل داده و سازمان ملل بر این اقدام مهر تایید زده است. بنابراین به نظر می‌رسد که این حمله یک توطئه طراحی شده توسط آمریکا و  هم پیمانان اروپایی‌اش است.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: آنها می‌خواهند با فرافکنی ایجاد تنش شکست خود را در سوریه جبران کنند و این رویداد خلف وعده ترامپ به ملت آمریکاست ترامپ بارها این نوید را به مردم آمریکا  داده است که دولت خود را درگیر جنگهای خارجی نخواهد کرد و صرفا  به بازسازی اقتصاد داخلی کشور و وضعیت معیشتی مردم  خواهد پرداخت.
 
بروجردی با اشاره به اینکه من به عنوان نماینده ملت بزرگ ایران به شدت این اقدام را محکوم می‌کنم، تأکید کرد: بدون تردید این حرکت منفور آمریکا با عکس العمل‌های زیادی مواجه خواهد بود و کسانی که سالهاست به مبارزه با تروریسم می‌پردازند مانند روسیه و جمهوری اسلامی ایران، عراق و سوریه  نظاره گر این مساله باقی نخواهند ماند.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با تصمیمات کور خود فقط معادله سوریه را پیچیده‌تر کرده‌اند، گفت: حملات موشکی آمریکا به سوریه تنها با هدف روحیه بخشی به  لشکر شکست خورده دولت آمریکا و هم پیمانانشان در بحران سوریه صورت گرفته است.
 
بروجردی  با تأکید بر اینکه رفتارهای سخیف آمریکا در تقابل با راه حل سیاسی سوریه و در نقطه مقابل مذاکرات آستانه است، تصریح کرد: چنین رفتارهایی باعث می‌شود حوادث زیادی در عکس العمل به این اقدام اتفاق بیفتد.