کسی حق افشای بررسی صلاحیت کاندیداها را ندارد

علی‌اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور در نشست معاونان سیاسی استانداری‌ها، با اشاره به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها، اظهار داشت: بررسی صلاحیت‌ها صد در صد محرمانه است و فردی حق ندارد از درون هیئت اجرایی افشای اسرار کند.

وی خاطرنشان کرد: در متن قانون هم دقیقا کلمه محرمانه ذکر شده است. آنچه مراجع 4 گانه باید پاسخ می‌دادند به استناد قانون و مصوبه مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مستند به هیئت اجرایی پاسخ می‌دادند.

احمدی ادامه داد: در جلسه‌ای به دوستان عرض کرده بودم که حق اظهارنظر به مراجع 4 گانه نیست، بلکه مراجع 4 گانه مستندا باید به هیئت‌های اجرایی مطالبی ارائه می‌دادند که اختیار صفر تا صد بر عهده هیئت‌های اجرایی است.

رئیس ستاد انتخابات کشور تاکید کرد: هیچ کسی نمی‌تواند نظر خود را به هیئت اجرایی بخش یا شهرستان تحمیل کند.

وی گفت: برخی‌ها به فرماندار ما گفته‌اند که اگر فلان چیز را رعایت نکنید فلان می‌شود. بنده امیدوارم که این موضوع درست نباشد، اما اگر قرار باشد کسی قانون را دور بزند و زیر پا بگذارد و بعد سفارشاتی کند، این موضوع به هیچ‌وجه قابل قبول نیست. هیئت‌های اجرایی بخش و هیئت‌های اجرایی شهرستان مکلف هستند آنچه را که مراجع 4 گانه در اختیار آنها قرار داده، مستند در هیئت اجرایی به بحث گذاشته شود و در این موضوع شکی وجود ندارد.

احمدی تاکید کرد: یک مورد نیز نباید در لابلای پرونده‌ها یا نامه‌ها باقی بماند.