انصراف محسن رضایی از نامزدی انتخابات قطعی شد

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نامه‌ای به اعضای جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی توضیحاتی درباره عدم حضورش در دومین مجمع ملی این جبهه ارائه کرد.

پیام محسن رضایی به جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی به شرح زیر است:

اعضای محترم جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی

با سلام و آرزوی توفیق؛

نخست، لازم می‌دانم از عموم عزیزانی که با وجود آن که اعلام کرده بودم قصد کاندیداتوری ندارم، نسبت به این جانب اظهار لطف کردند، سپاسگزاری نموده، تأکید نمایم که به رغم میل باطنی به دو دلیل موفق به حضور در جلسه شما عزیزان نشدم:

1ـ  حضور این جانب در جمع شما، ممکن بود، تصمیم به کاندیداتوری تلقی شود که چون چنین قصدی نداشتم، آن را خلاف صداقت می‌دانستم.

2ـ تیمی از مسئولان  خیریه‌ها را به منطقة زلزله‌زده اعزام کرده بودم که تقاضا و اصرار داشتند من  نیز به جمع آنان اضافه شوم و در چنان شرایطی، حضور در جمع آنان را از حیث  تقویت روحیه و دلگرمی ضروری یافتم.

در پایان لازم می‌دانم بار دیگر تأکید کنم، حرکتِ وحدت‌بخشِ نیروهای جبهه انقلاب را حرکتی انقلابی و مردمسالارانه می‌دانم که سایر تشکل‌ها نیز می‌توانند از این الگو استفاده کرده، نسبت به تعمیق و تحکیمِ مردمسالاریِ دینی در کشور، بیش از گذشته تلاش کنند. البته در آغازِ هر حرکت، ممکن است کاستی‌هایی وجود داشته باشد که به مرور باید در جهت رفع  آنها و حصول کمال مطلوب کوشش کرد.

آنچه امروز پس از تلاش برای جلب رضایت خداوند متعال(که بدون ولایت، ایثار، برادری و خدمت به خلق خدا حاصل نمی‌شود)، بیش از هر چیز دیگر، حائز اهمیت است؛ آن است که باید از سقوط ارزش‌ها که جناح‌های کشور را طی دو دهه اخیر به خطر کشانده و ریل تقسیم غنائم را جایگزین ریل انقلاب نموده، جلوگیری به عمل آورد و اساس حرکت‌ها را بر ارزش‌های انقلاب اسلامی پایه‌گذاری نمود. 

بدیهی است رفع مشکلات کشور و پیروزی بر جبهه جنگ‌طلبانِ جهانی و استعمارگران، در گرو  بازگشت به ارزش‌های انقلاب اسلامی و وحدت همه نیروهای انقلاب اسلامی و پشتیبانی مردم است.

برادرتان

محسن رضایی