درخشش سه بازیکن ایرانی در میان پدیده های آسیا

در حالی که بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به میانه راه رسیده، سایت AFC گزارشی درباره ستارگان جوان و آینده‌دار غرب قاره کهن را معرفی کرده که سه بازیکن از استقلال،‌ پرسپولیس و ذوب آهن در میان آن وجود دارند.

بازیکن اول فرشید اسماعیلی هافبک 23 ساله استقلال است که در این فصل برای‌ آبی‌پوشان تهران 170 دقیقه در لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است.

 AFC درباره او نوشته است: با گلزنی در پیروزی 2 بر صفر استقلال برابر لکوموتیو تاشکند در هفته سوم رقابت‌ها، فرشید اسماعیلی نمایش تحسین‌برانگیز خود را در سه بازی اولش در گروه A ادامه داد، سه دیداری که در آن، دو باره به عنوان بازیکن ترکیب اصلی به میدان رفت و در 17 دوئل تن به تن با بازیکنان حریف موفق بود تا به نماینده ایران برای صدرنشین در جدول گروهش کمک کند.

دومین بازیکن ایرانی در جمع جوانان آینده‌دار قاره کهن، علی علیپور مهاجم 21 ساله پرسپولیس است که با وجود زمان کم حضورش در بازی‌های قرمزپوشان تهران در آسیا، مورد توجه اهالی فوتبال آسیا قرار گرفته است.

سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره او که در این فصل از لیگ قهرمانان 20 دقیقه به میدان رفته، نوشته است: دو حضور در سه بازی پرسپولیس در گروه D به عنوان یار تعویضی، برای علی علیپور فرصت کسب تجربه در رده بین‌المللی را فراهم آورد، تجربه‌ای که می‌تواند حیاتی باشد اگر این مهاجم بخواهد در رسیدن به مراحل حذفی لیگ قهرمانان نقشی کلیدی ایفا کند.

سومین بازیکن ایرانی در فهرست جوانا‌ن آینده‌دار لیگ قهرمانان آسیا، مهران درخشان‌پور 18 ساله است که در این فصل از لیگ قهرمانان برای ذوب آهن 270 دقیقه بازی کرده است.

AFC درباره درخشان‌پور نوشته است: دفاع چپ ذوب‌آهن به عنوان یکی از بازیکنانی که در تمام دقایق بازی‌های تیمش در لیگ قهرمانان اروپا در میدان بوده، در مرحله گروهی رقابت‌ها در غرب آسیا بیش از سایر هموطنانش برنده‌ دوئل‌های تن به تن شده و به طور متوسط در هر بازی هفت بار این کار را انجام داده تا به تیمش برای رقابت سه جانبه با العین و الاهلی برای صعود از گروه C کمک کند.

8 نفری دیگری که AFC آنها را به عنوان پدیده‌های زیر 23 ساله مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا معرفی کرده عبارتند از:

1- کایو (العین امارات)

2- علی الموئز (لخویا قطر)

3- لئو بوناتینی (الهلال عربستان)

4- محمد جمال (الجزیره امارات)

5- احمد رشید (الوحده امارات)

6- دوستنبک خامداموف (بنیادکار)

7- عبدلله ال‌عمار (الفتح عربستان)

8- احمد الحربی (الاهلی عربستان)