تفاوت‌ها و شباهت‌های تیم ملی ایران و صربستان از زبان کولاکوویچ

اولین جلسه تمرینی تیم ملی والیبال کشورمان از امروز (شنبه) با حضور 14 بازیکن در سالن فدراسیون والیبال و زیر نظر ایگور کولاکوویچ، سرمربی جدید تیم ملی و پیمان اکبری آغاز شد.

سرمربی تیم مربی والیبال ایران قبل از آغاز تمرینات ضمن قدردانی از حضور و حمایت خبرنگاران از تیم ملی گفت: هفته اول تمرینات تیم ملی برای آزمایش بازیکنان جوان و سنجش میزان آمادگی آنها است. فلسفه کاری من این است که بازیکنان جوان را مورد آزمایش قرار دهم و بهترین‌ها را که برای آینده تیم ملی مفید هستند پیدا کنم.

کولاکوویچ تصریح کرد: ما تا پانزدهم آوریل و اضافه شدن گروه دوم بازیکنان صبر خواهیم کرد. تمرینات هفته جاری ما زیاد سخت نیست و ترجیح دادیم شدت تمرینات چندان بالا نباشد، اما فشار تمرین‌ها به تدریج اضافه خواهد شد.

 وی افزود: ما 9 جلسه تمرین در 5 روز را در برنامه خود قرار داده‌ایم و سپس تصمیم می‌گیریم چه بازیکنانی در اردو باقی بمانند و چه کسانی به تیم زیر 23 سال اضافه شوند. امیدوارم کسانی که از تیم خط می‌خورند ناراحت نشوند و بدانند که احتمال دارد بعدها از حضور آنها در تیم ملی استفاده کنیم.

سرمربی تیم مربی والیبال ایران افزود: با توجه به اینکه بازیکنان پس از 3 هفته استراحت به اردو آمده‌اند فشار زیادی به آنها وارد نخواهیم کرد، ولی از جدیت تمرین کم نمی‌کنیم. فشار تمرینات به تدریج اضافه خواهد شد چون باید در 2 تا 3 روز آینده روحیه جنگندگی بازیکنان بالاتر برود.

سرمربی جدید تیم ملی کشورمان در خصوص برنامه‌های آتی تیم ملی والیبال هم گفت: ما چند دیدار دوستانه با تیم‌های ملی مونته‌نگرو، اسلوونی و لهستان برگزار خواهیم کرد. به نظرم این بازی‌ها آزمایش خوبی برای سنجش توان بازیکنان قبل از لیگ جهانی 2017 باشد.

کولاکوویچ درباره تفاوت‌ها و شباهت‌های تیم ملی ایران و صربستان نیز اظهار داشت: انرژی و انگیزه زیادی در بازیکنان ایرانی و صرب وجود دارد به طوری که بازیکنی در صربستان و همچنین ایران وجود ندارد که به تیم ملی  دعوت شود ولی دعوت سرمربی را رد کند. همچنین بازیکنان هر دو تیم مسئولیت‌پذیر هستند که باعث می‌شود علاقه سرمربی به فعالیت بیشتر شود، البته به نظر من صرب‌ها از نظر تکنیکی بالاتر هستند ولی ایرانی‌ها فیزیک قوی‌تری دارند.

وی همچنین درباره سختگیری‌های پیش از شروع تمرینات و حین تمرین اظهار داشت: این سخت‌گیری‌ها طبیعی و لازم است، چون همه چیز در تمرینات باید مرتب و طبق نظم پیش برود.