اعزام تیم‌های کارشناسی ایران برای حج تمتع ۸۶ هزار زائر ایرانی به عربستان

حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر در دیدار با رئیس و کارکنان پژوهشکده حج و زیارت درباره ظرفیتها و استعدادهای این مرکزعلمی و پژوهشی اظهار کرد: پژوهشها باید کاربردی و در راستای رفع نیازهای زائران و روحانیون کاروانهای اعزامی به حج و عتبات عالیات باشد.
 
وی افزود: نیازسنجی موضوعات پژوهشی و پژوهشهای راهبردی و کاربردی باید درفعالیتهای پژوهشکده حج و زیارت در اولویت قرار گیرد.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با برشمردن انتظارات از مجموعه علمی و پژوهشی در حوزه‌های مختلف تصریح  کرد: شناسایی نیازهای زائران بیت‌الله الحرام و عتبات ضروری است؛ آثار پژوهشکده حج و زیارت باید هرچه بیشتر کاربردی شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکرهمچنین لزوم توجه و استفاده از امکانات فضای مجازی در ارتباط با زائران و پاسخگویی به شبهات مطرح شده علیه شیعه را یادآور شد و ابراز امیدواری کرد که مجموعه‌های پژوهشی و علمی در جهان اسلام راهکارهای تحکیم وحدت و انسجام هرچه بیشترمیان مسلمانان جهان را دراولویت برنامه‌های خود قرار دهند.
 
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در زمینه حج سال 1396 اظهار کرد: چند تیم کارشناسی برای فراهم کردن امکانات لازم برای اعزام بیش از 86 هزار نفر به حج تمتع، اعزام شده‌اند.
 
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین از تلاش مجموعه پژوهشکده حج و زیارت و دست اندرکاران راه‌اندازی ساختمان جدید این مرکز علمی و پژوهشی درقم تقدیر کرد.
 
برپایه این گزارش درابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام و المسلمین علیزاده موسوی؛ رئیس پژوهشکده حج و زیارت از فعالیتها و آثار این پژوهشکده در سال 1396 و برنامه‌های آن برای امسال گزارشی بیان کرد.