شش فیلم خارجی و یک فیلم ایرانی در بخش نمایش‌های نیمه شب (سایه‌های ترس) این دوره جشنواره به نمایش درمی‌آید. 
 
فیلم کره‌ای «قطاری به سوی پوسان» ((Train to Busan به کارگردانی یئون سانگ‌-هو، «تاریکی» ((The Darkness ساخته دانیل کاسترو زیمبرون تولید مشترک مکزیک و فرانسه، فیلم ژاپنی «مخوف»  (Creepy) به کارگردانی کیوشی کوروساوا، «عروس» (The Bride) ساخته اسویاتوسلاو پودگایوفسکی از روسیه، دو فیلم لهستانی «سرحد مرزی» (The High Frontier  ( به کارگردانی وویچخ کاسپرسکی و «عکاس» ((The Photographer ساخته والدمار کریشتِک از لهستان و فیلم ایرانی «زار» (Zar) ساخته نیما فراهی، هفت فیلمی هستند که برای نمایش در این بخش انتخاب شده‌اند. بین این فیلم‌ها، "قطاری به سوی پوسان" در بخش مروری بر سینمای کره این دوره جشنواره نیز روی پرده می‌رود. 
 
تریلر اکشن و آخرالزمانی «قطاری به سوی پوسان» به کارگردانی یئون سانگ-‌هو که در کره جنوبی بیش‌تر با انیمه‌هایش شناخته می‌شود، سال گذشته در بخش نمایش‌های نیمه‌شب جشنواره کن روی پرده رفت و پس از اکران عمومی در کره به اولین فیلم کره‌ای سال 2016 بدل شد که بیش از 10 میلیون تماشاگر را به سالن‌های سینما کشاند. کمپانی‌های غربی مختلفی در پی تولید نسخه‌ بازسازی این فیلم در کشورهای اروپایی و آمریکایی هستند. 
 
در خلاصه داستان فیلم آمده است: سوک‌وو و دخترش سوآن سوار قطار سریع‌السیری می‌شوند تا از سئول به پوسان بروند. اما در طول سفرشان آخرالزمانی رقم می‌خورد و اغلب آدم‌های کره زمین به زامبی بدل می‌شوند. قطار سریع‌السیر هم از این گزند در امان نمی‌ماند و مبارزه برای بقا آغاز می‌شود. 
 
تریلر «تاریکی» دومین فیلم بلند دانیل کاسترو زیمبرون است که کارگردانی را از سال 2006 با فیلم کوتاه «بستیاریو» آغاز کرد. این فیلم سال گذشته در جشنواره بین‌المللی مورلیا، برنده جایزه تماشاگران شد. در خلاصه داستان فیلم «تاریکی» آماده است: زمین از گردش بازایستاده است و روزها دیگر سپری نمی‌شوند. مه سمی و غلیظ جنگل را فرا گرفته است. آرخل و خواهر و برادرش زندگی‌شان را در زیرزمین کلبه‌ای قدیمی گذرانده‌اند چون باور دارند جانور وحشی در اعماق جنگل در کمین است، اما روزی برادر بزرگ‌تر ناپدید و جست‌وجوی آرخل آغاز می‌شود. 
 
«مخوف»‌ به کارگردانی کیوشی کوروساوا درباره مردی به نام تاکاکورا است که سابقاً کارآگاه پلیس بوده است. نوگامی همکار قدیمی تاکاکورا از او می‌خواهد روی پرونده یک خانواده گم‌شده کار کند که شش سال از آن می‌گذرد. تاکاکورا کارش را بر اساس خاطرات ساکی شروع می‌کند که تنها بازمانده‌ خانواده‌ی گم‌شده است. 
 
کوروساوا «مخوف» را بر اساس رمان معمایی یوتاکا مائکاوا ساخته است. این فیلم سال گذشته اولین نمایش جهانی‌اش را در جشنواره برلین تجربه کرد و در نمایش عمومی‌ با استقبال گرم منتقدان سراسر دنیا مواجه شد. کوروساوا فیلم‌سازی را از سال 1975 آغاز کرد و با فیلم‌هایی چون «درمان» (1997)، «ضربان» (2001) و «سوناتای توکیو» (2008) شناخته می‌شود. 
 
«عروس» ساخته اسویاتوسلاو پودگایوفسکی درباره ناستیا زنی جوان است که با نامزدش عازم سفر به زادگاه مرد می‌شود تا با خانواده او دیدار کند، اما به محض رسیدن به این نتیجه می‌رسد که مرتکب اشتباه وحشتناکی شده است و... 
 
سومین فیلم بلند پودگایوسکی در جشنواره بین‌المللی فیلم فانتزی بروکسل 2017 روی پرده رفت و نامزد دریافت جایزه «ملی‌یس نقره‌ای» بهترین فیلم اروپایی شد. پودگایوسکی فیلمسازی را از سال 2004 با ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد. «ولادنی 18» (2014) و «ملکه‌ پیک: تشریفات سیاه» (2015) دو فیلم بلند دیگر اوست. 
 
«سرحد مرزی» به کارگردانی وویچخ کاسپرسکی داستان پدری است که با دو پسر نوجوانش به کلبه‌ای کوچک در کوهستان سفر می‌کند تا رابطه‌ مردانه‌شان بهبود یابد، اما با از راه رسیدن غریبه‌ای مرموز، گردش آن‌ها به پیکاری برای بقا بدل می‌شود. 
 
اولین فیلم داستانی وویچخ کاسپرسکی که تا امروز چند فیلم کوتاه و مستند ساخته است، سال گذشته به جشنواره فیلم لهستان و کمریمج راه پیدا کرد و در نهایت جایزه بهترین صدا را از این دو رویداد سینمایی برنده شد. 
 
«عکاس» عنوان قاتل زنجیره‌ای است که در مسکو امروزی جنایت‌هایش را انجام می‌دهد و کاشی‌های شماره‌داری را به سبک گروه‌های تحقیقاتی قانونی سر صحنه‌ قتل‌هایش به جا می‌گذارد. ناتاشا تنها کسی است که پس از مواجهه با «عکاس» زنده مانده است. 
 
والدمار کریشتِک نویسنده و کارگردان لهستانی کارش را از سال 1984 آغاز کرد و با سومین فیلمش «آخرین فری» (1989) به بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن 1990 راه یافت. «عکاس» (2014) هشتمین فیلم بلند این کارگردان است که در سال 2015 در جشنواره بین‌المللی فیلم فانتاستیک بوچئون به نمایش درآمد. 
 
فیلم «زار» ساخته نیما فراهی درباره یک زوج جوان است که برای ماه عسل به شمال کشور می‌روند و در ویلایی مستقر می‌شوند، اما خیلی زود معلوم می‌شود که این ویلا گذشته‌ای مخوف دارد و این آغاز ماجراهایی هراس‌انگیز است. 
 
فراهی پس از ساختن چند فیلم کوتاه و بر اساس یک داستان شخصی دست به کارگردانی اولین فیلم بلند کارنامه‌اش زده است. 
 
آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است. 
 
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.