چهارمین همایش منطقه ای شعر گویشی " گپ دل " در بهبهان برگزار شد

چهارمين همايش منطقه اي شعر گويشي" گپ دل" با حضور شاعراني از استانهاي لرستان، کهگيلويه و بوير احمد، چهارمحال و بختياري، بوشهر، هرمزگان، خوزستان، فارس و اصفهان در دو نوبت صبح و بعدازظهر در بهبهان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این مراسم ضمن تجلیل از برگزاری دست اندرکاران این همایش ارزنده نقش این گونه برنامه ها را در زنده نگه داشتن فرهنگ ها و رسوم بسیار تاثیرگذار عنوان کرد.

حجت الاسلام سید لطف الله سپهر افزود: اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای فعالیت های فرهنگی توسط هیات دولت به خوزستان فرصت گرانبهایی برای انجام همایش ها و رویدادهای فرهنگی در سطح استان است.

وی با اشاره به سیاست اداره کل ارشاد خوزستان مبنی بر توزیع عادلانه فعالیت های فرهنگی در میان ادارات ارشاد شهرستانها اظهار داشت: همایش شعر " گپ دل " فرصت دوباره ای برای پرداختن به زبان گویا و اثر بخش شعر بومی استان های شرکت کننده که ریشه در اعتقادات دینی، باورها، هنجارها و آرمان های ملی و قومی مردم شریف و ولایی این مناطق از کشور عزیز اسلامی دارد است.

در ادامه فرماندار بهبهان ضمن تقدیر از برگزار کنندگان همایش، شعر را بهترین و والاترین وسیله برای فرهنگ سازی در جامعه عنوان نمود.

علیرضا توفیقی سوق دادن محتوای اشعار به سمت آرمان ها و ارزش های جامعه را بهترین وسیله برای جلوگیری از فراموشی این ارزش ها معرفی کرد.

امام جمعه بهبهان نیز در سخنانی نقش و جایگاه شعر را در ترویج معنویت در جامعه بسیار تاثیر گذار دانست.

حجه الاسلام سلیمانی شعر از روی عشق با پیام ارزشی را دارای فضیلت برشمرد.

بنا بر این گزارش: در این همایش که مورد استقبال کم نظیر هنرمندان و مسئولین قرار گرفت از میان ۳۰۶ اثر از ۷۲ شاعر، ۳۲ شاعر آثار گویشی خود را که به عنوان آثار برگزیده همایش توسط هیات داوران متشکل از استاد عباس عبادی، جبار رضایی و یوسف ابوعلی انتخاب شده بودند را قرائت نمودند.

این گزارش می افزاید: از شاعران پیشکسوت استانهای شرکت کننده نیز ضمن خوانش اشعار خود تقدیر بعمل آمد.

گفتنی است: در پایان اسامی ۱۰ نفر برتر همایش به شرح ذیل اعلام شد:

۱ - حسین حسن زاده رهدار

۲ - احمد انصاری فهلیانی

۳ - فریده چراغی

۴ - علی بهرامی

۵ - علی مرادی

۶ - وحید کیانی

۷ - اتابک حاجی پور

۸ - مهرداد آراسته

۹ - قاسم سلیمانی

۱۰ - خاطره خاتون جلدانی