آخرین جمع‌بندی‌های صادق خرازی برای ثبت‌نام در انتخابات

 سجاد سالک رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندای ایرانیان درباره برنامه‌های انتخاباتی حزب متبوعش برای انتخابات شوراها، گفت: ستاد انتخابات حزب ندا تشکیل شده و از این حزب نیز تعداد زیادی برای انتخابات شورای شهر تهران ثبت‌نام کرده‌اند.

سالک درباره احتمال ارائه لیست جداگانه برای اعضای حزب ندا در تهران، گفت: خیر، چرا که منطقی نیست کسی که در لیست نهایی حضور ندارد، در عرصه بماند، مگر اینکه فردی بخواهد برنامه‌های جانبی خود را پیش ببرد. یکی از موارد در فرم شورای عالی سیاست‌گذاری تعهد افراد به کناره‌گیری است و عاقلانه نیست شخصی که در لیست اصلاح‌طلبان حضور ندارد، مستقل بیاید.

وی درباره احتمال کاندیداتوری صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، گفت: آقای خرازی در حال آخرین جمع‌بندی‌ها برای ثبت‌نام هستند و هنوز به تصمیم نهایی نرسیده است. خرازی دغدغه‌هایی دارد که می‌خواهد آنها را پیگیری کند. در آخرین جلسه‌ای که با ایشان داشتیم، متوجه شدیم هنوز دغدغه‌های خود را دارد، اما به جمع‌بندی نرسیده ولی در روزهای‌ آینده تصمیم نهایی را می‌گیرد.

عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این پرسش که آیا خرازی نامزد پوششی روحانی خواهد بود؟ گفت: من عنوان «پوششی» را نمی‌پسندم و در شأن آقای خرازی هم نیست اما حضور ایشان بستگی به اتفاقاتی دارد که در روزهای آینده پیش خواهد آمد. با این حال اگر وی وارد عرصه شود، مصمم حضور خواهد داشت.

سالک خاطرنشان کرد: کاندیداتوری دکتر خرازی در انتخابات دو بعد دارد، یک بعد جنبه شخصی تصمیم وی است و یک بعد جنبه تشکیلاتی. از بعد تشکیلاتی می‌توانم بگویم که از ماه‌ها قبل، روسای برخی دفاتر و کمیته‌ها و چهره‌های شاخص حزب، خواستار کاندیداتوری خرازی بوده و در جلسات مفصلی حضور ایشان در انتخابات را به نفع جریان اصلاحات ارزیابی می‌کردند.

وی افزود: با این حال و با وجود نگاه مثبتی که در رأس حزب وجود دارد تا این لحظه تصمیم تشکیلاتی اتخاذ نشده و اگر قرار باشد تصمیمی گرفته شود جلسه فوق‌العاده‌ای روز جمعه برگزار خواهیم کرد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حزب ندا با بیان اینکه از جنبه شخصی هم خرازی دغدغه‌هایی دارد که اگر مرتفع نشود حاضر است ثبت‌نام کند، گفت: می‌دانم در روزهای گذشته مشورت‌های مختلفی را انجام داده و با افراد صاحب‌نظری طرح بحث کرده تا حضورش در انتخابات به نفع تفکر اصلاح‌طلبی در کشور تمام شود. در عین حال می‌توانم این اطمینان خاطر را بدهم که خرازی کاملاً دلسوز تفکر اصلاح‌طلبی بوده و هرگز تصمیمی نخواهد گرفت که بدنه تحول‌خواه جامعه با نگرانی و تشویش همراه شود و دلیل همین تأخیر در تصمیم گیری هم لحاظ کردن همه ملاحظات و دغدغه‌ها است.

سالک تأکید کرد: آنچه که امروز می‌توانم بگویم این است که خرازی در حال تصمیم‌گیری برای شرکت در انتخابات است. اتفاقاً ثبت‌نام احمدی‌نژاد، فشار جدیدی از جانب بدنه به ایشان وارد کرده که حتماً در انتخابات شرکت کند و مقابل آنچه تفکر «احمدی‌نژادیسم» می‌دانیم قرار بگیرد، ولی در نهایت دکتر خرازی تابع تصمیم تشکیلاتی بوده و اگر در همفکری نهایی انتهای هفته به این نتیجه برسیم که اصلاحات نیازمند صدای رسایی در انتخابات است، دور از انتظار نیست نسبت به مصوبه‌ای تشکیلاتی برای ثبت‌نام کاندیدای حزبی اقدام کنیم.