جایزه 30 میلیاردی برای قهرمانان المپیک و پارا المپیک

محمدرضا داورزنی که از نزدیک شاهد بازی نمادین دو تیم بسکتبال گاز و کوشا سپهر بود در این باره اظهار داشت: در اکثر رشته‌های تیمی همچون فوتبال، والیبال و هندبال مشکل حضور بانوان مسلمان با حجاب اسلامی حل شده است، اما در فدراسیون جهانی بسکتبال با این موضوع مشکل دارند.

وی خاطر نشان کرد: مقاومت فیبا در خصوص عدم حضور بانوان مسلمان با حفظ حجاب اسلامی در مسابقات باعث شده تا بانوان ایران اجازه حضور در مسابقات بین‌المللی را نداشته باشند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان افزود: پیگیری‌های لازم صورت گرفته و هر آنچه را که لازم است، انجام داده‌ایم تا مشکل بسکتبال بانوان را حل کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: اگر بتوانیم مشکل بانوان بسکتبال را حل کنیم اتفاق بزرگی رخ خواهد داد. البته این تحول تنها مختص بانوان ایران نخواهد بود و تمامی کشورهای مسلمان که این مشکل را دارند از این موقعیت استفاده خواهند کرد.

داورزنی همچنین خاطر نشان کرد: حضور بانوان ورزشکار ایران با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی انعکاس خبری زیادی دارد. امیدوارم مشکل بسکتبال بانوان نیز به زودی برطرف شود.

وی اشاره‌ای هم به جوایز مدال‌آوران المپیک و پارالمپیک داشت و در این باره اظهار داشت: وزارت ورزش به تعهدات خود عمل کرده است. شب عید همه جوایز پرداخت شد. حدود 30 میلیارد تومان هزینه این جوایز شد.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: به جرأت می‌گویم همه جوایز پرداخت شده و تمام ورزشکاران سکه‌های خود را دریافت کردند، مگر اینکه بازیکنی در سفر بوده و نرفته جایزه‌اش را بگیرد، در غیر این‌صورت ما به همه تعهدات خود عمل کردیم.