هلند اسپانیا را تحت فشار قرار داده بود

مسعود اقبالی یکی از کارشناسان فوتبال کشورمان در گفتگو با خبرنگار سرویس ورزشی افکار نیوز جام جهانی ۲۰۱۰ را یک پدیده خواند و عنوان کرد که این جام نسبت به دوره قبلی از لحاظ تاکتیکی، آمادگی جسمانی و روان شناختی ورزش در سطح بهتری قرار داشت.

کارشناس فوتبالی کشورمان تیم اسپانیا را بهترین تیم ارن دوره از مسابقات نامید و افزود: علی‌رقم اینکه در دیدار فینال یک بازی تحت فشار را از سوی هلند شاهد بودیم اما اسپانیایی‌ها با بازی‌سازی خوب در تمام خطوط بازی خوبی را انجام دادند.

وی همچنین ادامه داد: در این بازی شاهد آن بودمی که ۱۴ کارت زرد و یک کارت قرمز از جیب داور بیرون آمد که این نشان از بازی تحت فشار و همراه با خشونت هر دو تیم به خصوص تیم هلند می‌دهد. این خشونت به نحوی بود که تمام راه‌ها بر اسپانیا بسته شد و دیدیم که غیر از ۲ یا ۳ موقعیت خطرناک، اسپانیایی‌ها نتوانتسند و حملات جدید و خطرناکی روی دروازه هلند ایجاد کنند.

اقبالی در خصوص مربیان حاضر در جام نوزدهم نیز خاطرنشان کرد: مربیان دنیا از این جام یک درس گرفتند که باید بازیکنانی را به جام جهانی ببرند که از نظر تکنیکی و تاکتیکی قوی باشند. برای موفقیت یک مربی باید بسیاری از ابزارها کنار هم قرار گیرند تا یک مربی بهترین شود. این در حالی است که خود مربی ۳۰٪ در روند تیم تأثیرگذار است و مابقی برعهده بازیکنان و ابزارهای موجود است. اما در این جام آنچه که بر کار مربیان می‌چربید مهارت‌های فردی بازیکنان بود.

کارشناس فوتبال کشورمان در پایان درخصوص بهترین بازیکن جام نوزدهم گفت: فیفا در مورد انتخاب فورلان خیلی خوب عمل کرد و همه شاهد آن بودیم که این بازیکن در اروگوئه تک ستاره بود و در وضعیت تیم خود با زدن چند گل تأثیر مثبتی ایجاد کرد.