عربستان دیه شهدای منا را پرداخت می کند

محمد علی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس، گفت: در این جلسه وزیر ارشاد، رئیس سازمان حج و نماینده ولی فقیه در امور حج توضیحاتی را در مورد هماهنگی‌هایی که با وزارت حج عربستان و توافقاتی که در مورد حج امسال صورت گرفته، ارائه کردند.

وی افزود: براساس توضیحات میهمانان جلسه غیر علنی امروز اطمینان‌هایی که باید در بحث امنیت زائران و آسایش و راحتی آنان با حفظ جایگاه و کرامتشان گرفته می‌شد، انجام شده است و توافقات انجام شده وزارت ارشاد، رئیس سازمان حج و بثه مقام معظم رهبری به این نتیجه رسانده که طرف سعودی این توافقات را رعایت خواهد کرد.

نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: طبق توضیحاتی که نماینده ولی فقیه در امور حج ارائه کرد طبق توافق انجام شده با طرف سعودی مراسم برائت از مشرکین مانند سالهای گذشته انجام خواهد شد.

پورمختار خاطرنشان کرد: قاضی عسگر رئیس سازمان حج گفت که طبق توافق انجام شده با طرف سعودی، امسال استثنائاً و به منظور رعایت مسائل امنیتی دعای کمیل داخل هتل‌ها برگزار خواهد شد.

وی افزود: قاضی عسگر همچنین اشاره کرد که در مورد شهدای مناء بنا شد که دیه آنها پرداخت شود که طبق توافق انجام شده این کار براساس فقه طرف عربستانی که فقه همبلی است پرداخت خواهد شد.