اعزام سفرای جدید ایران به دمشق و مسقط پس از 8 ماه

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان درباره آخرین وضعیت سفارتخانه‌های بدون سفیر ایران در سوریه و عمان و اینکه شما پیش از این عنوان کرده بودید که موضوع در چرخه اداری است و این چرخه به کجا انجامید؟ عنوان کرد: سفرای جمهوری اسلامی ایران در این دو کشور که از مدت‌ها پیش برای تصدی این سمت معرفی شده بودند، مراحل اداری خود را طی کرده و بعد از پیشنهاد وزیر خارجه و تایید رئیس جمهور و دریافت آگرمان به زودی عازم محل ماموریت در دو کشور مزبور هستند.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در این گفت‌وگو خبرهای منتشر شده مبنی بر انتصاب ترک‌آبادی و نوری شاهرودی را به عنوان سفرای جدید ایران در سوریه و عمان تأیید کرد.

به گزارش فارس، قرار است جواد ترک‌آبادی سفیر اسبق ایران در خارطوم و محمدرضا نوری شاهرودی سفیر اسبق ایران در عربستان به ترتیب عهده‌دار سفارتخانه‌های جمهوری اسلامی ایران در دمشق (سوریه) و مسقط (عمان) شوند.

براساس این گزارش، جواد ترک‌آبادی پیش از این رئیس اداره اول شمال و غرب آفریقا بوده است. سفیر ایران در سودان، بحرین، نیجریه و کاردار جمهوری اسلامی ایران در کویت از دیگر سمت‌های ترک‌آبادی در طی دوران فعالیتش در وزارت خارجه بوده است. او قرار است به جای محمدرضا رئوف شیبانی عهده‌دار سفارت ایران در دمشق شود.

حجت‌الاسلام محمدرضا نوری شاهرودی نیز پیش از این به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشورهای عربستان سعودی و لیبی خدمت کرده و مدتی نیز به عنوان نماینده امام خمینی (ره) در کشور کویت (در سال 1361) فعالیت داشته است. مشاور امور بین‌الملل روسای قوه قضائیه و قوه مقننه و مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین ریاست دفتر مجلس خبرگان رهبری از جمله فعالیت‌های نوری شاهرودی است.

پیش از نوری شاهرودی، علی‌اکبر سیبویه عهده‌دار سفارت ایران در عمان بود.

لازم به ذکر است ایرج مسجدی نیز به عنوان سفیر جدید ایران در بغداد و جایگزین حسن دانایی‌فر عازم عراق محل ماموریت خود شده است.