روحانی برود جهانگیری پرچمدار می‌شود

سعید الله‌بداشتی فعال جوان اصلاح‌طلب و رئیس ستاد جوانان و دانشجویان حسن روحانی در انتخابات در پاسخ به این پرسش که آیا در انتخابات 96 مسئولیتی در ستاد روحانی دارد یا خیر؟ گفت: امثال ما تکلیفی را در سال 92 بر عهده خود می‌دیدیم و آقای روحانی را گزینه ارجح برای جریان اعتدال و اصلاحات می‌دانستیم و تلاش کردیم با معرفی ایشان به جامعه مانع تداوم حاکمیت تفکر دولت نهم و دهم در کشور شویم.

وی با بیان اینکه فائق آمدن بر رفع کدورت‌های سال 88 و حضور اقشار مختلف به ویژه جوانان در پای صندوق‌ها از یک سو و معرفی یک کاندیدای جدید و تقریباً ناشناخته برای نسل‌های جدیدتر بعد از انقلاب از دیگر سو از سختی‌های انتخابات 92 بود، گفت: در مجموع امروز شرایط برای اعتدالیون و اصلاح‌طلبان متفاوت است. ما نیز خدا را شاکریم که علیرغم همه کاستی‌ها و موانع و دست‌اندازی‌ها، دولت تدبیر و امید اوضاع‌ و احوال روحی و اقتصادی مردم را بهتر کرده و پیشرفت‌های قابل دفاعی داشته‌ایم.

مشاور اکبر ترکان با بیان اینکه ستاد روحانی با محوریت محمد شریعتمداری در اقصی نقاط کشور در حال شکل‌گیری و فعال‌سازی کمیته‌هاست، گفت: تقریباً هماهنگی‌های ستادی در همه استان‌ها نهایی شده و جوانان و دانشجویان پرانرژی و با انگیزه‌ای برای حضور در ستادها آماده فعالیت هستند. ما نیز در کنار اقشار مختلف سعی می‌کنیم در جهت پیروزی مجدد در این انتخابات گام‌هایی برداریم.

الله‌بداشتی با بیان اینکه در همین راستا جلسات و گفت‌وگوهایی با آقای شریعتمداری داشتیم، خاطرنشان کرد: در سال 92 محوریت اجرایی ستاد انتخاباتی با آقایان ترکان، نعمت‌زاده، بانک و واعظی بود که طبعاً در این دوره به دلیل مشغله آنها، آقایان «شریعتمداری» و «بانک» محوریت ستاد را در دست گرفته‌اند، هر چند سایر بزرگان مذکور همچنان کمک‌های مشاوره‌ای و سیاست‌گذاری در جهت هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات و مشارکت خوب مردم را دارند.

این داوطلب انتخابات شورای شهر درباره حضورش در لیست شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز گفت: شورای عالی تصمیم دارد که 50 درصد لیست تهران را به جوانان و زنان اختصاص دهد. این لیست بین حامیان دولت و اصلاح‌طلبان مشترک است و هر چند برخی دوستان به سازوکار این شورا انتقاد دارند، اما امیدواریم مجموعه جریان اصلاحات با یک ائتلاف هماهنگ و لیست مشترک در انتخابات شورای شهر حضور پیدا کنند.

سعید الله‌بداشتی درباره حضور جهانگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری، اظهار داشت: آقای جهانگیری با هماهنگی نیروهای اصلاح‌طلب به‌ عنوان کاندیدای دوم وارد عرصه شده و این پیشنهاد بعد از پاسخ مثبت گرفتن از آقای روحانی جامه عمل پوشید و وی در انتخابات ثبت‌نام کرد.

عضو شورای مرکزی مجمع نیروهای خط امام(ره) با اشاره به اینکه طبعاً برنامه و رویکرد آقای جهانگیری هم دفاع از عملکرد و برنامه‌های دولت تدبیر و امید است و هیچ تناقضی با عملکرد تیم روحانی ندارد، گفت: در وضعیتی که رقبای آقای روحانی در چند کرسی به مناظره و مباحثه با ایشان می‌پردازند، حضور آقای جهانگیری به تببین گفتمان اعتدال و اصلاحات و تشریح دستاوردهای دولت کمک شایانی می‌کند.

مشاور جوانان صنعت‌گر و کارآفرین وزارت صنعت ادامه داد: همچنین آقای جهانگیری به‌ عنوان یک کاندیدا در کنار آقای روحانی به تشریح راهبردها و برنامه‌ها و سوابق کاری خود می‌پردازد و اگر به هر دلیلی آقای روحانی تقدیر نباشد که تا پایان انتخابات بماند، جهانگیری پرچم اعتدال را در دست می‌گیرد، اما برنامه اصلی ما حمایت از دکتر روحانی است و جهانگیری هم در این چارچوب به فعالیت‌های انتخاباتی می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدم مسئله اصلی و مهم در انتخابات 96 حفظ فضای آرامش همراه با افزایش مشارکت سیاسی است. باید تلاش کنیم فضای آرام و امنی داشته باشیم تا در کنار فضای گرم و رقابتی انتخابات، محیطی پرنشاط  را شاهد باشیم و توصیه رهبری معظم مبنی بر شکل‌گیری حماسه سیاسی محقق شود و توصیه رهبری انقلاب مبنی بر شکل‌گیری چنین حماسه‌ای زمان و مکان نداشته و باید محور عمل و برنامه‌ریزی متصدیان امر انتخابات و مسئولان نظام باشد.

این فعال جوان اصلاح‌طلب در پایان با اشاره به برخی مواضع و رفتارهای انتخاباتی، تصریح کرد: باید بسیار مراقب باشیم تا برخی فضای پرنشاط انتخابات را با خودخواهی و منفعت‌طلبی گروهی به سمت تشنج و ناامنی نکشانند. ملت ایران هیچ‌گاه به‌ عقب برنمی‌گردند. ایرانیان تعالی‌طلب و خواهان توسعه و پیشرفت و حضور باعزت در عرصه بین‌المللی هستند و این راه برگشت ناپذیر است و انشاءالله حماسه سیاسی در اردیبهشت 96 با همین رویکرد شکل خواهد گرفت و جمهوری اسلامی به مسیر باعزت و اقتدار خود در عرصه داخلی و خارجی تداوم می‌بخشد.