طراح سیاست خارجی آمریکا در خصوص ایران استعفا کرد

 «سحر نوروز زاده» دیپلمات ایرانی- آمریکایی وزارت امور خارجه آمریکا که از وی به عنوان یکی از طراحان توافق هسته ای ایران یاد می شود از سمت خود به عنوان مسئول طراحی سیاست وزارت خارجه آمریکا در حوزه ایران و خلیج فارس استعفا کرد.

دلیل استعفای وی اعمال فشار رسانه های محافظه کار تندرو عنوان می شود که وفاداری وی به دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را زیر سوال برده بودند.

در میان معترضان به ادامه فعالیت وی به عنوان طراح سیاست وزارت خارجه آمریکا در حوزه ایران و خلیج فارس، می توان از رسانه های تندرویی چون «بریت بارت» و «کانزرویتیو ریویو» نام برد.

نوروز زاده اواخر دوره زمامداری اوباما، به وزارت امور خارجه آمریکا پیوست و برای مدتی کوتاه سمت سخنگوی فارسی زبان این وزارتخانه را بر عهده داشت.

یکی از وظایف اصلی وی در دوران اوباما، ارائه پیشنهاداتی در راستای پیشرفت توافق هسته ای ایران بوده و در جلسات مهمی که در همین رابطه با حضور اوباما، «جو بایدن» معاون و «جان کری» وزیر خارجه وی برگزار می شد، شرکت داشته است.

سوابق نوروز زاده، از نگاه بسیاری از جمهوریخواهان وی را برای احراز چنین پستی در وزارت امور خارجه دولت جدید واشنگتن، ناشایست معرفی می کرد.

طبق گزارش ها، نوروز زاده اوایل ماه میلادی جاری (آوریل) به دفتر روابط ایران وزارت امور خارجه آمریکا منتقل شده است اما جایگاه جدید وی در این وزارتخانه مشخص نیست.