به زودی؛ ابلاغ شهریه مدارس غیردولتی

صدیقی مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 13 آیین نامه یا دستورالعمل بعد از تصویب قانون مدارس غیردولتی باید تدوین شود که این آیین‌نامه‌ها باید به تصویب هیأت وزیران یا شورای نظارت مرکزی سازمان مدارس غیردولتی یا شورای عالی آموزش و پرورش برسد تا زمینه اجرایی شدن قانون با این آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها پیش‌بینی شود.

وی افزود: اقدامات مقدماتی‌ از دو، سه ماه قبل فراهم شد که اساسنامه اساسنامه آماده و ارسال شد و آیین‌نامه اجرایی ظرف هفته آینده تقدیم هیأت دولت می‌شود.

صدیقی اضافه کرد: مابقی آیین‌نامه ‌ها نیز با توجه به زمان‌بندی‌هایی که در قانون بین 3 تا 6 ماه برایشان منظور شده است در وقت‌های مقرر آماده خواهند شد.

وی در خصوص صندوق حمایت از موسسان مدارس غیردولتی بیان داشت: این صندوق به طور جدی در دستور کار است که با حمایت موسسان و تأمین بخشی از منابع مالی توسط دولت راه‌اندازی می‌شود.

مشاور رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: ویرایش اول دستورالعمل صندوق آماده شده است و در حال بررسی در کمیته‌های تخصصی است ان‌شاءالله با راه افتادن صندوق، حمایت جدی از موسسان در قالب مواد 10، 11 و 13 قانون عملیاتی خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک بخشی از حمایت‌ها مختص بانک‌هاست. مکاتباتی از طریق وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان مدارس غیردولتی با بانک مرکزی صورت گرفته و در حال پیگیری است.

مشاور رئیس سازمان مدارس غیردولتی آموزش و پرورش افزود: در ارتباط با الگوی شهریه بحث جدی در شهر تهران است زیرا در سایر استان‌ها رقم شهریه انقدر پایین است که تا یک دوم و گاهاً یک سوم سرانه بخش دولتی است ما اصلا مشکلی تحت این عنوان نخواهیم داشت. آنچه که در تهران اتفاق می‌افتاد در دو سه سال گذشته تلاش شده به سمت واقعیت‌ها  که در مدارس اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: 7 آیتم برای تعیین شهریه است. امسال الگوی شهریه به استناد 7 آیتم به تصویب شورای سیاست‌گذاری مرکزی با حضور وزیر رسید. با تأیید وزیر ابلاغ شده است. موسسین در حال تکمیل اطلاعات هستند. آخرین فرصت تا پایان وقت اداری پنج‌شنبه هفته پیش بود. آخرین ویرایش توسط کارشناسان ادارات در حال انجام است  و انشا‌أالله تا پایان هفته آینده شهریه مدارس شهر تهران را متناسب با الگوی و ماده 16 و پس از بررسی توسط شورای منطقه و تأیید توسط شورای استان و پس از بررسی نهایی در ستاد اعلام کنیم و تا پایان هفته آینده به مدارس ابلاغ شود.