برنامه منافقین برای انتخابات 96 چیست؟

تاکید برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری بر حتمی بودن تایید صلاحیتشان توسط شورای نگهبان و اعلام وجود راه‌های مختلف برای این مسئله، راه را برای خبرسازی‌ها و گمانه زنی‌هایی از سوی جریان های ضدانقلاب باز کرد.

از سوی دیگر این مسئله به ابزار فشاری برای برخی از عناصر داخلی در جهت تهدید شورای نگهبان تبدیل شد که چهره واقعی شان را در بزنگاه انتخابات به نمایش بگذارند. اما آنچه مد نظر است، مانور ضد انقلاب بر روی موضوعی بود که از سوی آنها با نام "راز تهدیدها علیه شورای نگهبان چیست؟" عنوان شد.

برخی رسانه‌های ضد انقلاب با بازنشر اخبار مربوط به سال 92 بر روی این مسئله خبرسازی کردند.

در خبرهایی که به واسطه گروهک منافقین و تشکل‌های پوششی آن آمده بود اشاره می‌شود که برخی کاندیداها بنا دارند به بهانه افشاگری، شورای نگهبان را با انتشار فایل‌های صوتی درباره انتخابات سال 88، مسئله تایید صلاحیتشان را حل کنند.

رسانه‌های ضد انقلاب ادعا کردند که در این افشاگری‌ها، طی تماس‌هایی از طرف برخی مسئولان به رئیس جمهور دوره نهم و دهم گزارش داده می‌شود که رای واقعی وی 16 میلیون است، اما برای اینکه شائبه تقلب پیش نیاید و اختلاف آرا زیاد به نظر برسد، قرار است 24 میلیون رای اعلام شود، اما وی به آن مسئولان تاکید می‌کند همان رای واقعی وی که 16 میلیون است، اعلام شود و رای غیر واقعی اعلام نشود.

بازی رسانه‌هایی مانند شبکه‌های پوششی نفاق به این محور خبر ختم شد که به واسطه این روند افشاگری، قرار است کشور دچار بحران شود.

نکته قابل ذکر این است که اخبار مشابه چنین خبرسازی‌هایی به بهانه انتخابات سال 92 نیز منتشر شده است.

در خبرهای آن روز آمده بود که این مکالمه در تاریخ 7 اردیبهشت 92 از کانال یکی از سایت های داخلی با برخی اغراض سیاسی منتشر شد که در همان ایام توسط دفتر آقای احمدی نژاد تکذیب شد.

در تاریخ 10 اردیبهشت طی اعلامیه مرکز روابط عمومی دفتر محمود احمدی‌نژاد آمده بود: در پی انتشار مطلبی غیرواقعی و دروغین با موضوع «نوار 8 میلیونی رئیس‌جمهور ...» توسط یکی از سایت‌های خبری که گرایشات خاص سیاسی آن بر همگان آشکار است، صراحتاً تاکید می‌‌شود که اصل موضوع مطرح شده در آن و آنچه به رئیس‌ محترم جمهور نسبت داده شده،کاملاً بی‌اساس و کذب محض است. در این اعلامیه همچنین آمده که انتشار دهندگان این مطلب به دنبال ایجاد پیامدهای سو نسبت به نتیجه آرای انتخابات، التهاب آفرینی و مقدمه‌سازی برای بلوا و آشوب هستند. همان برنامه و سناریویی که قبلاً هم - پیش از برگزاری انتخابات 88 - از سوی برخی افراد و محافل سیاسی مطرح شد و بعد از انتخابات به اجرا درآمد.

گفتنی است بازی با مطالب سوخته مربوط به فتنه 88 علاوه بر نمایش اقدام اتاق فکر ضدانقلاب و خط دهی آنها توسط سرویس‌های جاسوسی غربی دارد، از سوی دیگر به دست خالی آنها برای التهاب آفرینی در ایام انتخابات 96 اشاره می‌کند.