لیست 70 نفره را ارزیابی می‌کنیم/ ساز و کارتهیه لیست خدمت در تهران

 مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی درباره «لیست خدمت» و انتخابات شورای شهر و انتخابات ریاست‌جمهوری پرداخت که متن کامل این گفت‌‌و‌گو در ادامه می‌آید:

آقای چمران بفرمایید هماهنگی برای «لیست خدمت» و آخرین اقدامات در زمینه انتخابات شورای شهر به کجا رسید؟

چمران: ما تقریبا همه دوستان خود را از گروه‌های همفکر به صورت احزاب و گروه‌هایی که بودند دعوت کردیم و خوشبختانه دوستان‌مان استقبال کردند که بیایند و با همفکری یکدیگر بتوانیم «لیست خدمت» را تهیه کنیم که واقعا بتوانند خدمتگزاری واقعی را با تخصص‌های لازم در شورای شهر داشته باشد.

*تشریح سازوکار تهیه «لیست خدمت»/ به یک لیست 70 نفره رسیده‌ایم

با توجه به تجربیاتی که در این سال‌ها اندوخته شده است آن لیست واحد با عنوان لیست خدمت را ارائه خواهیم داد؛ نظرات دوستان و کسانی که خود داوطلب بوده و رزومه‌ها و تجربیات خوبی در زمینه مدیریت شهری و سایر مواردی که در شورای شهر به آن نیاز است، ارائه شد و بعد از جمع‌بندی‌های فراوان و مطالعاتی که روی تک تک آن افراد شد به یک لیست حدود 70 نفر رسیدیم که انشالله این لیست را در تمام محلات تهران ارائه می‌کنیم و نمایندگان و معتمدینی که از محلات مختلف تهران هستند، از پایین آنها را انتخاب خواهیم کرد.

ما لیستی ارائه نمی‌دهیم و بگوییم به این لیست رای دهید، اولا از خود این افراد نظر خواستیم تا کسانی را که در محل و منطقه خود می‌شناسند معرفی کنند و آنها نیز معرفی کردند و کسانی که ما معرفی کردیم در مجموع آنها را کنار هم گذاشته و یک نظرخواهی انجام می‌شود و در کنار این نظرخواهی میدانی، نظرسنجی‌های علمی نیز دخالت داده می‌شود و در نتیجه می‌توان انشالله به یک لیست توانمند، خوب و برآمده از سوی مردم و معتمدین آنها رسید و همان را به مردم ارائه داد.

در بحث انتخابات ریاست جمهوری با توجه به وفاق خوبی که با انصراف آقایان بذرپاش و جلیلی و ایجاد همگرایی حداکثری بین نیروهای انقلاب حاصل شد، وضعیت نیروهای انقلاب را در سراسر کشور در آستانه انتخابات چطور ارزیابی می‌کنید؟

چمران: من صحنه نیروهای انقلاب را خوب ارزیابی می‌کنم. گرچه خیلی باید کار کنند تا خود را به خوبی به مردم بشناسانند و برنامه‌های خود را که برای بهبود کیفیت وضعیت اقتصادی است ارائه و بتوانند برای مردم شرایط فعلی کشور را روشن کنند.

*وضعیت فعلی نیروهای انقلاب شرایط خوبی است

ما در شرایط فعلی کشور به یک تحول اقتصادی نیازمندیم و برنامه‌ها در این زمینه باید به مردم ارائه شود، از این رو شرایط فعلی نیروهای انقلاب شرایط خوبی است و انشالله این افراد بتوانند در کنار یکدیگر پیش بروند. هر کدام از این افراد و کاندیداها هواداران خاص خود را دارند و انشاالله همه آنها در یک سبد قرار بگیرد و برای یک کاندیدا بتوانند یک نتیجه خوبی را به بار بیاورند.

با توجه به عملکرد اقتصادی دولت و انتقاد مردم و کارشناسان به وضع فعلی اقتصاد، برخی ثبت‌نام جهانگیری و محمد هاشمی در کنار روحانی را دوپینگ انتخاباتی قلمداد کرده‌اند، شما وضعیت دولت را در انتخابات چطور ارزیابی می‌کنید و آیا رئیس‌جمهور مستقر می‌تواند با این کارنامه فعلی از مردم مجددا رای بگیرد؟

چمران: این دیگر بستگی به نظر مردم دارد و باید ببینیم مردم در چه شرایطی هستند و این بستگی به تحرک کاندیداهایی دارد که در حال تلاش هستند تا روی کار آمده و دولت جدید را شکل دهند، کسانی که تلاش بیشتری انجام دهند موفق‌تر خواهند بود. با دولت مستقری که در حال حاضر بر سر کار است، رقابت کردن کار پیچیده و مشکلی است و این کار مشکل را باید بتوانند انجام دهند.