معیار رد یا تایید صلاحیت شورای شهر چیست؟

علیرضا رحیمی درباره آمار نهایی تائید شدگان در انتخابات شوراها اظهار کرد: اسامی نهایی تائید شدگان تا قبل از ظهر امروز اعلام  می شود.

وی درخصوص ملاک های رد داوطلبان در شوراهای نظارت گفت: در انتخابات شوراها مرجع تشخیص هم هیئت اجرایی و هم هیئت نظارت است و نظر مراجع 4 گانه هم ملاک است، در عین حال تشخیص نهایی هیئت نظارت و هیئت اجرایی مدنظر بود و نهایتا هم براساس رای گیری اعضای هیئت نسبت به صلاحیت داوطلبان اظهارنظر می شد.

وی ادامه داد: ملاک های ما همان ماده 26 که ملاک های ایجابی را نام برده و 29 ملاک های سلبی را در قانون انتخابات به تفضیل مطرح کرده اند.

رحیمی در خصوص برخی از اظهار نظر ها در شبکه اجتماعی مبنی بر اینکه عده ای از یک جناح سیاسی بعد از تائید در هیئت های اجرایی در هیئت های نظارت صلاحیت شان مورد تائید قرار نگرفته است، عنوان کرد: مصداقی در باره فرد خاصی نمی توانم اظهار نظر کنم چون عضو هیئت نظارت استان هستم و قاعدتا رسیدگی ما بعد از اتمام فاز شکایت ها شروع می شود.

رئیس هیئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها در استان تهران افزود: بصورت کلی می توانم بگویم براساس نظر مراجع 4 گانه و بندهای 26 و 29 هیئت نظارت، نظرش را اعلام کرده و استنادات شان هم به این ماده ها بوده است.